Forma.Túra.Rally.

Forma.Túra.Rally.

Tombol az átigazolási szezon

2012. december 01. - eszgbr

Formula-1

Ahogy az várható volt, Nico Hülkenberg és Esteban Gutiérrez lesznek a Sauber versenyzői 2013-ban, így a kecske is jól lakik és a káposzta is megmarad. Továbbra is lesz két fiatal és gyors versenyzőjük és a 21 éves mexikói érkezésével fő szponzorait is megtarthatja a csapat.

Sir Frank Williams is keretet hirdetett: az idei Spanyol Nagydíjat megnyerő Pastor Maldonado (és vele a venezuelai állami olajtársaság) marad az istállónál, Bruno Senna helyét pedig eddigi tesztpilótájuk, a finn Valtteri Bottas veszi át.

Így akkor is két finn lesz a mezőnyben, ha esetleg Heikki Kovalainen nem találna csapatot magának. A 2008-as Magyar Nagydíj győztesével egyelőre nem hosszabbított szerződést a Caterham. A maláj gárda Charles Pic mellé keres pilótát, a következő hetekben Kovalainen és Petrov mellett valószínűleg még minden olyan versenyző neve fel fog merülni, aki a szezon zárultával kikerült idei csapatából.

Közben a sereghajtó HRT a megszűnés szélére került, a súlyos anyagi gondokkal küzdő csapatot eddigi tulajdonosai megpróbálták eladni, de a november 30-i határidővel ez nem sikerült, így az alkalmazottak, köztük az élő szerződéssel rendelkező Pedro de la Rosa is, munkanélkülivé váltak.

A legfrissebb híresztelések szerint közel sem biztos, hogy Grosjean maradhat a Lotusnál. A dobogós helyezéseit számos első körös balesettel kompenzáló svájci-francia helyére a Saubertől kiebrudalt Kamui Kobajasi is eséllyel pályázik.

 

WRC

Katar lesz az M-Sport Ford főszponzora. Azt követően, hogy a Ford megvonta a gyári támogatást a brit csapattól, Malcolm Wilsonéknak égető szükségük volt egy komoly támogatóra, amit az arab állam képében meg is találtak. Természetesen ahogy ez ilyenkor lenni szokott, a pénzzel együtt jön a Dakar-győztes Nasser Al-Attiyah is, aki az elmúlt években sikeresen versenyzett a Ford Fiesta S2000-rel. 2013-ban legalább hét vb-futamon vezetheti a Fiesta RS WRC-t. Ami legalább ilyen fontos: az idén fantasztikusan teljesítő Mads Ostberg is aláírt az M-Sporthoz, annak reményében, hogy jövőre újra megszorongathatja a gyári csapatok versenyzőit és újabb győzelmeket szerezhet. A 2003-as világbajnok Petter Solberg, aki idén gyári Forddal versenyzett, kilátásba helyezte, hogy akár ingyen is hajlandó versenyezni, ha ezen múlik a maradása az M-Sportnál és egyáltalán a világbajnokságon.

Mint ismert, az IRC jövőre beolvad az Európa-bajnokságba (ERC), így az előbbi sorozatot az elmúlt három évben uraló Skoda Motorsportnál is változtatásokat eszközöl a csapatvezetés. Az eddigi három gyári versenyzőből csak Jan Kopecky marad, aki az Eb-n vesz majd részt a Fabia S2000-rel. Andreas Mikkelsen feljebb lépett egy szintet, az anyavállalat Volkswagen WRC csapatába, Juho Hänninen pedig távozik a csapattól. A 31 éves finn az elmúlt három évben mindent megnyert a Skodával, amit Super2000-es autóval meg lehetett (2010: IRC, 2011: SWRC, 2012: ERC), jövőre az M-Sport kötelékében fog több vb-futamon rajthoz állni egy Fiesta RS WRC-vel. Az még nem tisztázott, hogy konkrétan a Qatar M-Sport Ford WRT-ben vagy csak simán az M-Sportnál. Előbbi csapatban még kiadó egy ülés, amire Hänninen mellett Solberg, Thierry Neuville és Jevgenyij Novikov is esélyes.

Helyét honfitársa, a mindössze 21 éves Esapekka Lappi veszi át, aki az SWRC-t felváltó WRC-2-ben (erről később még írok) indul majd a cseh gyártó színeiben.

Update: december 4-én Petter Solberg bejelentette, miután nem sikerült megállapodnia az M-Sporttal a folytatásról, befejezi világbajnoki karrierjét. A 38 éves norvég nem zárja ki, hogy valaha még fog WRC-t vezetni, de a rendszeres megmérettetésnek mindenképpen vége számára. A Subaruval 2003-ban világbajnoki címet nyerő, fergeteges stílusa miatt  Mr. Hollywoodként is ismert versenyző 15 éves vb-pályája alatt 13 győzelmet, összesen 52 dobogós helyezést és 456 szakaszgyőzelmet szerzett.

A bejegyzés trackback címe:

https://fotura.blog.hu/api/trackback/id/tr164941359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása