Forma.Túra.Rally.

Forma.Túra.Rally.

Autók, amelyek forradalmasították a Formula-1-et

2015. augusztus 25. - eszgbr

A mérnöki zsenialitás időről-időre olyan megoldásokban ölt testet, amelyek amellett, hogy versenyelőnyhöz juttathatják a felhasználó csapatokat, új lendületet adhatnak a fejlesztéseknek és új irányba terelhetik magát a sportot is. Alább olyan típusokat mutatok be, amelyek újdonságnak számító technikai megoldásaik miatt kiemelkedő szereppel bírtak a Formula-1 történetében. Fontos megjegyezni, hogy voltak olyan újítások, amelyeket az F1-es mérnökök is más kategóriákból vettek át, itt most kifejezetten az F1-es bemutatkozásukra koncentrálok.

1954 Lancia D50 - az első autó, amelybe a motor teherviselő elemként került beépítésre

1954_lanciad50.jpg

1955 Cooper T40 - az első középmotoros autó

1955_coopert40.jpg

1962 Lotus 25 - az első monocoque köré tervezett autó

1962_lotus25.jpg

1968 Lotus 49B - az első terelőszárnyakkal felszerelt autó

1968_lotus49b.jpg

1970 Lotus 72 - az első autó, amelyet oldalt elhelyezett hűtőkkel terveztek

1970_lotus72.jpg

1977 Lotus 78 - az első ground effect autó

1977_lotus78.jpg

1977 Renault RS01 - az első turbómotoros autó

1977_renaultrs01.jpg

1979 Brabham BT48 - az első megbízható karbon fékekkel felszerelt autó (magát a technológiát már két évvel korábban alkalmazta a Brabham)

1979_brabhambt48.jpg

1981 McLaren MP4/1 - az első karbonszálas monocoque-kal készült autó

1981_mclarenmp4_1.jpeg

1983 Lotus 92 - az első autó aktív felfüggesztéssel

1983_lotus92.jpg

1989 Ferrari 640 - az első félautomata sebességváltóval felszerelt autó

1989_ferrari640.jpg

1990 Tyrrell 019 - az első megemelt orrkúppal tervezett autó

1990_tyrrell019.jpg

2009 BMW F1.09, Ferrari F60, McLaren MP4-24 és Renault R29 - az első KERS-szel felszerelt autók

2009_mclarenmp4_24_ferrarif60.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fotura.blog.hu/api/trackback/id/tr907733192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása