Forma.Túra.Rally.

Forma.Túra.Rally.

Conrero Opel GT-k a Targa Florión

2018. április 21. - eszgbr

A hatvanas-hetvenes évek Targa Floriója egyszerűen a világ legjobb versenye volt. Autókat, amelyek Daytona döntött oválján és az irdatlan hosszú le mans-i Mulsanne egyenesben érezték otthon magukat, Szicília kanyargós hegyi útjain eresztettek egymásnak.

Persze ez a verseny jellemzően nem a nagy prototípusokról, hanem a kisebb motoros sportkocsikról és kupékról szólt inkább. Ezért is tűnt jó ötletnek az Opel 1968-ban bemutatott csinos kis kupéjával, a GT-vel indulni. Többen próbálkoztak a típussal, de a legígéretesebbnek kétségkívül az olasz Conrero istálló erőfeszítései tűntek.

1971

A Conrero nem aprózta el, első nekifutásra rögtön négy autót vitt el Szicíliába. Az erősebb, 1,9 literes motorral szerelt GT-k közül egyet csak az edzéseken használtak, a másik három viszont ott volt a verseny rajtjánál. A háromból kettő feladta, az állva maradt Calascibetta / Monti legénységű autó viszont 9. lett összetettben, a kétliteres GT kategóriát pedig megnyerte.

71targa_opelgt3.jpg

71targa_opelgt2.jpgMindkét fenti képen a kategóriagyőztes Calascibetta / Monti autó látható

71targa_opelgt_p906.jpgA Calascibetta / Monti és a Pica / Pianta autó egy Porsche 906-ossal

71targa_opelgt1.jpgFormációs repülésben a három Conrero autó

1972

A következő évben három autóval indultak, az egyik kiváló idővel a 16. helyre kvalifikált, de nem tudott rajthoz állni, a másik kettőt pedig a versenyen írták le. A versenyzőgárdából talán Giorgio Pianta neve lehet ismerős, ő később Lancia Beta Montecarlókkal is versenyzett, egy Abarth Fiattal pedig megnyerte az autós Giro d'Italiát.

72targa_opelgt1.jpgA Facetti / Beaumont autó (motorhibával kiesett)

72targa_opelgt2.jpgA Rossello / Monti legénységű kocsi (baleset miatt kiesett)

1973

'73-ra a Conrero összerakott egy saját prototípust az Opel motorja köré, Pianta már ezzel indult, de két GT-t még így is indítottak. Az egyik kiesett, a másik összetettben 22., kategóriájában pedig harmadik helyen végzett.

73targa_momoconrero.jpgAz Opel-motoros Momo-Conrero prototípus (Pianta / Pica)

73targa_opelgt1.jpgA Bonaccorsi / Panto autó (összetett 22., kategória 3.)

A bejegyzés trackback címe:

https://fotura.blog.hu/api/trackback/id/tr3813853114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2018.04.21. 22:49:10

Jó a cikk, 2016-ban az Opel egy kifejezetten szép antológiát állított össze a GT emlékére Essenben.
autossagok.blog.hu/2016/04/22/essen_techno_classica_ii_resz#gallery-1461275262_3

Kint volt ez a kék-sárga olasz kupé, az új GT concept középen, az eredeti GT egy előszériás tanulmánya. Akkoriban az Opel még odafigyelt az esseni jelenlétére, főleg hogy nincs olyan állandó múzeuma mint sok német márkának.

Amúgy nem csak a múzeum de naprakész sportos modellek is hiányoznak (és nem a rebadge-elt alibi modellek). De valószínű, hogy most kisebb dolgok is nagyobb ennél...

Amúgy a Targa lorio nem szűnt meg, csak átalakult oldtimer-parádévá: www.targa-florio.it/en/
Októberben tartják Palermóban

eszgbr 2018.04.22. 09:11:17

@camell: Szívesen! :) Már ideje volt...

eszgbr 2018.04.22. 09:16:30

@Ződ2000: Persze, a nevet nem hagyják veszni, van/volt Targa Florio Rally is, de az igazi Targa már negyven éve halott. Durva lenne látni a mostani LMP1-es autókat a hegyi szerpentineken.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2018.04.22. 22:38:59

@eszgbr: szívesen írnám most hogy erre ott a WRC, de sajnos ott újabban hot hatch szopottgombócok kergetik egymást (vagyis inkább a stoppert).

Érdekes lenne egy ilyen régi vágású, valódi sportkocsimezőnyből álló utcai versenyt látni...

Rolf Singer · http://erdekesfehervar.blog.hu/ 2018.05.17. 15:50:51

Gyönyörű autó volt a zsebkorvett. :)
süti beállítások módosítása