Forma.Túra.Rally.

Forma.Túra.Rally.

Hamilton győzött, de Alonso lehet a legboldogabb

2012. szeptember 09. - eszgbr

Lewis Hamilton könnyed rajt-cél győzelmet aratott az Olasz Nagydíjon, miközben három vb-aspiráns is nullázott. Pérez szenzációsan versenyezve hozta be a második helyre a Saubert, de a legtöbbet a harmadik Alonso nyerte, előnye újra 37 pontra rúg összetettben.

A múltheti spai futam után ismét egy izgalmas vasárnap délutánt köszönhetünk a Formula-1 mezőnyének. Az időmérő McLaren első sort, Alonsónak pedig műszaki hibát és egy 10. rajthelyet hozott. A spanyol végül megtarthatta pozícióját, a nem tervezett javítás miatt nem kellett a boxutcából indulnia. A McLaren számára ideális felállásba Massa ugyan beleköpött, mikor lerajtolta Buttont, de az angol vissza tudta venni a második helyet, így kinézett nekik egy kettős győzelem, ám a 32. körben a spai győztes alatt egyelőre nem tisztázott okból megállt az autó. Hamiltont viszont nem hátráltatta senki és semmi, biztos előnyt autózott ki ahhoz, hogy a verseny végén a frissebb gumikon veszélyesen közelítő Pérez se jelentsen rá komoly veszélyt és Montreal illetve a Hungaroring után megszerezte idei harmadik győzelmét, a pontversenyben pedig feljött a második helyre.

Kellett ehhez persze a Red Bull betlije is, Vettel a 4-5. helyeken harcolt, amíg utol nem érte őt Alonso. A spanyol első támadását visszaverte a célegyenes végén, a következőnél viszont leszorította a pályáról, amiért nem sokkal később boxutca áthajtásos büntetéssel sújtották (ekkorra Alonso már megelőzte, így a német a 6. helyet bukta el a büntetés miatt). Adja magát az összehasonlítás a kísértetiesen hasonló tavalyi esettel, amikor ugyanott Alonso nem adott elég helyet Vettelnek az előzésnek, de a német nem sodródott ki annyira, mint idén a ferraris, így meg tudta előzni. Akkor Alonsót nem büntették. Wéber Gábor szakkommentátor szerint most egyértelműen hibázott Vettel és büntetést érdemelt, alább látható a tavalyi eset, szemmel látható, hogy akkor Vettelnek valamivel több helye maradt, mint most Alonsónak, ettől függetlenül én kissé erősnek érzem a mai büntetést. Persze lehet, hogy az a kicsi épp ennyit számít egy büntetés kiszabásánál. Szurkolói szemmel tényleg nehéz elfogulatlanul értékelni a helyzetet, végül is sokat nem számított az eset, mert Vettel autója hat körrel a vége előtt meghibásodott és a kétszeres világbajnok feladni kényszerült a monzai versenyt. Négy körrel később a csapattárs Webber is kiállt, miután az Ascari-sikánból kifelé megcsúszott és kockásra koptatta a gumijait. Én elképzelhetőnek tartom, hogy műszaki hiba miatt történt a megcsúszás és a verseny feladása is, bár két körrel a vége előtt a 13. helyről kiállni kereket cserélni tényleg nem osztott-szorzott volna Webber szempontjából.

A vb pontverseny második és harmadik helyezettjének kiesésével kétségkívül Alonso nyert a legtöbbet, de harmadik helyével ő is sokat tett azért, hogy ne zárkózzanak fel rá üldözői. A verseny korai szakaszában agresszíven tört előre a mezőnyben, majd Button kiesése után már csak Hamilton és a csapattársa állt előtte. Massa annak rendje és módja szerint el is engedte a célegyenes végén, így kinézett egy kettős Ferrari dobogó a hazai nagydíjukon, Sergio Pérez viszont úgy gondolta mikor villantson a ferrarisoknak, ha nem most és könyörtelenül maga mögé utasította mindkét vörös autót. A mexikóinak ez volt a harmadik pódiumja a szezonban és talán tényleg elgondolkoznak a Ferrarinál a szerződtetésén. Én személy szerint már tavaly télen megléptem volna a szerződtetését, akár egy Massával való cserével is. Most már biztos, hogy Pérez egy ütőképes autóval győzelmekre is esélyes lehet, Massa jövője pedig egyre sötétebb. A Ferraritól biztosan távozik, de ha nem ad lejjebb igényeiből, könnyen a mezőnyön kívül találhatja magát. Egyáltalán az is kérdéses, melyik közép- vagy kis csapat szerződtetni egy harmincon túl járó, nem éppen top teljesítményű pilótát, akinek fizetési igényei sem lehetnek csekélyek. Mert ezt a teljesítményt, amit Massa idén, sőt, az elmúlt két évben produkál, a mezőny nagy része képes lenne hozni egy Ferrariban. Egy Ferrariban azonban ez nem elég, ha nem éri sorozatos szerencsétlenség a Red Bull és a McLaren autóit, akkor a maranelloiak esélytelenek a konstruktőri cím megszerzésére.


Raikkönen ötödik helyével, legjobb Renault-motoros versenyzőként kihozta a maximumot a versenyből, a Lotus ezen a hétvégén nem volt pariban a McLarennel vagy a Ferrarival és valószínűleg a Mercedesek is csak túlzott gumikopásuk miatt végeztek mögötte. Mind Rosberg, mind Schumacher korán megkezdte a kerékcseréket, viszont a tempójuk megvolt ahhoz, hogy legalább a két Renault-motoros élcsapatot megelőzzék. A 6-7. hely gyakorlatilag reálisnak mondható ebben a szituációban, de a németek szempontjából aggasztó, hogy még mindig nem tudtak úrrá lenni a túlzott gumikopás problémáján. Paul di Resta egy helyet javítva lett nyolcadik, hiába volt kiváló tempója a Force Indiának az edzéseken, az élmezőny most is túl sűrű volt nekik és a skót nem tudott még előrébb lépni (igazából, ha Button és Vettel nem esnek ki, akkor rontott is volna a rajtpozíciójához képest). Kobajasi kilencedik helye erős kontrasztot mutat Pérez bombaerős másodikjával szemben, de őszintén megmondom, nem figyeltem, hogy a japán mikor tétette fel az utolsó szett gumit, elképzelhető, hogy taktikai különbség volt köztük, Pérez is főként a futam végén jó állapotban lévő abroncsainak köszönheti a dobogóját, nem a Sauber abszolút gyorsaságának (az időmérőn Kobajasi a 9., Pérez a 13. helyen végzett). Az utolsó pontszerző helyet Bruno Senna csípte el a Williams-szel.
 A mezőny leghátsó régiójával a szezonkezdet óta nem foglalkoztam, itt a legszembetűnőbb, hogy Charles Pic az elmúlt négy futamból már harmadszor verte meg versenyen Timo Glockot a Marussia csapatnál, az újonc francia tehát úgy tűnik felvette a kesztyűt rutinos csapattársával szemben. Persze így is júszerivel csak a két HRT-t tudják lenyomni, a legkisebb alakulatoknál pedig van fontosabb szempont is egy pilóta szerződtetésénel, mint az előző évi teljesítménye, így kérdéses, hogy jövőre is ő lesz-e Glock csapattársa.

Alonso tehát újra tetemes előnnyel vezeti a vb-t, Hamilton már második, de az eddig nyeretlen és a végkimenetel szempontjából még mindig sötét lónak számító Kimi Raikkönen csak egy ponttal van lemaradva a brit mögött.

Az élmezőny állása az Olasz Nagydíj után:

1. Alonso (ESP), Ferrari 179 pont

2. Hamilton (GBR), McLaren 142p

3. Raikkönen (FIN), Lotus 141p

4. Vettel (GER), Red Bull 140p

5. Webber (AUS), Red Bull 132p

A konstruktőrök között most a Ferrari szerezte a legtöbb pontot (27-et), a McLaren 25-öt hozott a Red Bullon. A wokingiak megnyerték az elmúlt három versenyt (összesen már ötöt), Hockenheim óta nekik van a legerősebb csomagjuk, így ha a többiek nem újítanak valamit, akkor megnyerhetik a csapat-vb-t.

1. Red Bull-Renault 272 pont

2. McLaren-Mercedes 243p

3. Ferrari 226p

4. Lotus-Renault 217p

5. Mercedes 126p

A bejegyzés trackback címe:

https://fotura.blog.hu/api/trackback/id/tr274764944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása