Forma.Túra.Rally.

Forma.Túra.Rally.

Hamilton a Mercedesé, Pérez a McLarené

2012. szeptember 29. - eszgbr

2012.10.04 update: Schumacher bejelentette visszavonulását

Tegnap kezdetét vette a Formula-1 2012/13-as átigazolási időszaka: a Mercedes bejelentette, hogy a híreszteléseknek megfelelően leszerződtették Lewis Hamiltont. A 2008-as világbajnok három évre írt a alá a német csapathoz Nico Rosberg mellé. Ezzel párhuzamosan a McLaren megnevezte Hamilton utódját: az idén eddig három dobogós helyezést elérő Sergio Pérez lesz 2013-ban Jenson Button csapattársa.

Hamiltonnak jobb sora sehol nem lesz, mint a McLarennél volt. Ott több volt mint egy megbecsült versenyző, gokartos kora óta egyengették karrierjét és tényleg családtagként kezelték. Épp ezért megbocsátottak olyan baklövéseket is, amikért máshol ha nem is rúgták volna ki, de rezgett volna a léc. Ennek ellenére úgy tűnik megromlott a viszony versenyző és csapat között, mert a Mercedeshez igazolást ezenkívül csak a magasabb fizetés indokolná. A Mercedes visszatérése óta finoman szólva sem úgy muzsikál, ahogy a közvélemény várta, esélyük sincs a vb-címre, eddig egyetlen győzelem amit fel tudnak mutatni. Lehet, hogy épp Hamilton fogja megmutatni a bajnoki címhez vezető ösvényt számukra, de erre sincs garancia, azt viszont láthattuk az elmúlt években, hogy a McLaren év közben is kiválóan fejleszt, vert helyzetből is képesek felállni. A Mercedes jövője is bizonytalan, 2013 után a márka valószínűleg kivonul a sportágból, motorszállítóként marad, de a Ross Brawn által vezetett alakulat csak félgyáriként vagy privátként folytathatja majd. Mindenesetre érdekes lesz látni, hogyan ösztönzi egymást jobb teljesítményre a két régi jó barát, Rosberg és Hamilton, ebből valószínűleg csak profitálhat a csapat.

Tovább

Sébastien Loeb 2013-ban nem fut teljes szezont a rali-vb-n!

A Citroen hivatalosan is megerősítette, hogy Sébastien Loeb jövőre nem fog minden vb futamon elindulni. A 38 éves Loeb idén szinte biztosan megszerzi a kilencedik világbajnoki címét (akár már jövő héten Franciaországban), így jövőre már nem kíván teljes erőbedobással a ralira koncentrálni, figyelmét szeretné a pályaversenyzésre fordítani. A Citroen úgy tűnik 2014-ben beszállna a túraautó világbajnokság (WTCC) küzdelmeibe és elképzelhető, hogy a zárt pályán is szélvész gyors Loeb lesz az egyik versenyzőjük. Ezzel vélhetően megnyílik a lehetőség egy ifjú tehetség előtt, hogy Mikko Hirvonen csapattársaként gyári Citroent vezethessen a WRC-ben.

Eközben a Párizsi Autószalonon a Hyundai bemutatta azt az autót, amivel visszatérnek a rali-világbajnokságba! Az i20 WRC 2013-ban debütálhat a sorozatban, 2014-ben pedig már teljes szezont szeretne futni a koreai csapat. A világbajnokság mezőnye így öt márkára bővül majd, a Citroen, a Ford és Mini mellett még idén bemutatkozik a Volkswagen is.

Hyundaionstage.jpg

Amikor ezer kilométer után is csak pár másodperc dönt

Alább az 1982-es Sportautó Világbajnokság utolsó versenyének összefoglalóját láthatjátok, a nyolc futamból álló vb utolsó körében dőlt el, hogy ki nyeri az egyéni összesítést. Az egyik esélyes a gyári Porsche versenyzője, Jacky Ickx, a másik a gyári Lanciát vezető Riccardo Patrese volt.

A végig izgalmas, már-már túraautós csatákat hozó Brands Hatch-i 1000 kilométeres futam utolsó két körében Ickxnek 6,3 másodpercen belülre kellett megközelítenie a versenyben vezető Teo Fabit (Patrese váltótársa a Lanciában), hogy megnyerje a versenyt. Korábban ugyanis meg kellett szakítani a futamot egy baleset miatt, ekkor a Porsche vezetett 6,3 másodperccel, az újraindítást követően viszont a Lancia gyorsabb volt, de ha Ickx és Derek Bell megtartanak valamennyit a korábbi előnyükből, akkor megnyerik a versenyt, a belga ász pedig a vb-t is.

Tovább
süti beállítások módosítása