Forma.Túra.Rally.

Forma.Túra.Rally.

A Ford az úr Svédországban

2012. február 12. - eszgbr

Monte Carlo-i fiaskója után Jari-Matti Latvala végig dominálva nyerte meg a norvégiai szakaszokkal kiegészült 2012-es Svéd-ralit. A Ford zsinórban hatodik győzelmét aratta a hóborította versenyen.

1. nap

Igazából 0. napnak is nevezhetnénk a csütörtökit, miután csak egy szuperspeciált rendeztek Karlstadban, amit Dani Sordo nyert. Péntek reggel komolyan elkezdődött az idei Svéd-rali és úgy tűnt a tavalyihoz hasonló kiélezett küzdelmet láthatunk. Előbb Ostberg, majd Latvala vezetett, a nap közepén viszont már az elmúlt két évben győztes Mikkor Hirvonen állt az élen a Citroennel. A 8. szakaszon ismét Latvala volt a leggyorsabb és visszavette a vezetést, amit már nem is engedett ki a kezéből. A nap végére 16,8 mp-es előnyt épített fel honfitársával és 18,6 mp-est csapattársával, Petter Solberggel szemben. Az első napon egyébként Latvala, Hirvonen, Loeb, Solberg és Ostberg (Latvalával azonos időt elérve) is nyert szakaszt. Az élmenők közül Loeb és Sordo kerültek komolyabb bajba: a címvédő két percet veszített miután elakadt a hóban, így csak a hetedik helyen állt, míg a spanyol minis motorhiba miatt feladni kényszerült a versenyt (ugyan Svédországban engedélyezték a szervezők a Rally2-t, Sordoék mégsem tudtak rajthoz állni a 2. napon). A pénteken teljesített kilenc gyorsasági érdekessége volt, hogy a szomszédos Norvégiában rendezték őket.

2. nap

Szombaton nyolc szakasz várt a mezőnyre, immáron Svédországban. Az Európát sújtó hideghullám ellenére több helyen olyan vékony volt a hó, hogy a gumiabroncsokból kihullottak a szegecsek a felbukkanó murva miatt. Latvala folytatta menetelését a győzelem felé és megnyerte az első két szakaszt, majd következett egy Hirvonen részsiker és az ifjú Ott Tanak is megszerezte élete első szakaszgyőzelmét. Délután a délelőtti négy szakasz ismétlődött, ennek ellenére kissé meglepő, hogy a szakaszokat is ugyanazok nyerték (az utolsón Loeb azonos időt futott Tanakkal). Hat szakasszal a vége előtt tehát Latvala vezetett 23 másodperccel Hirvonen és több mint 50-nel Solberg előtt. Őket a tavalyi versenyen második helyet elérő Ostberg, Jevgenyij Novikov és a defektje ellenére előrelépő Loeb követte.

3. nap

A vasárnap is úgy kezdődött, ahogy ez előző két nap: Latvala szakaszgyőzelemmel. Rögtön kettővel, amire Mads Ostberg válaszolt egy duplázással, ez alatt a 22. gyorson Tanak motorhiba miatt kiállni kényszerült, Latvala és Solberg pedig fél percet veszített jobb első defekt miatt. Míg a finnek így is maradt 8,4 mp előnye Hirvonen előtt, addig csapattársa elveszítette a dobogó legalsó fokát a rohamozó Ostberggel szemben. A 23-on Jari-Matti újabb leggyorsabb idővel hangolt a Power Stage-re, de némileg csalódnia kellett, mert Loebé lett a slusszpoén. Lenyűgöző, hogy hiába nem tudott egész hétvégén a győzelemért harcolni, ha plusz pontokról van szó, akkor képes mindenkit maga mögé utasítani. A 2 pontot érő második hely Petter Solbergé, a harmadik Latvaláé lett.

Latvala 2008 után ismét nyert Svédországban, pályafutása 6. győzelmét aratva, de ami még fontosabb a kék oválosoknak, hogy ki tudta heverni az idénynyitón elszenvedett kiesését és a pontversenyben is ott van az első négyben. Mikko Hirvonen a Ford nélkül nem tudott győzni, de a bajnokságban így is második Loeb mögött, Mads Ostbergnek pedig ha idén nem is volt reális esélye a győzelemre, azért ismét dobogóra tudott állni.

A legjobb Minivel induló egyben a legjobb hazai versenyző Patrik Sandell lett összetettbeli 8. helyével. Egyébként ismét volt esemény bőven a Mini háza táján, a BMW ugyanis szakított a Prodrive-val és a WRC Team Mini Portugal csapatot nevezte ki gyári alakulattá, versenyzőik a portugál Armindo Araújo és a brazil Paulo Nobre. A brit csapat ettől függetlenül folytatja vb-szereplését és Dani Sordo is marad állandó versenyző, de a gyártók versenyében már a portugálok képviselik a Minit.

A legjobb S2000-es nem meglepő módon Sébastien Ogier lett (11.), a Volkswagen csapat Skodájával, a legjobb SWRC-ben is nevezett pedig a 12. Per-Gunnar Andersson, akinek most sikerült célba juttatnia a gyári Protont. Ígéretesen ment a másik vw-s Fabiát hajtó Andreas Mikkelsen is, a 12. helyen tartotta a lépést Ogier-vel, de a 22. gyorson problémái adódtak és végül a 14. helyen zárt.

Szabó Zoltán és Földesi Csaba sikeresen teljesítették a 350 kilométeres versenytávot és a 32. helyen zártak a Mitsubishi Lancer Evo IX-essel.

A Svéd-rali végeredménye:

1. Latvala (FIN), Ford Fiesta RS WRC 3:18:28,3

2. Hirvonen (FIN), Citroen DS3 WRC +16,6

3. Ostberg (NOR), Ford Fiesta RS WRC +38,8

4. P. Solberg (NOR), Ford Fiesta RS WRC +1:14,3

5. Novikov (RUS), Ford Fiesta RS WRC +2:41,4

6. Loeb (FRA), Citroen DS3 WRC +2:55,1

7. H. Solberg (NOR), Ford Fiesta RS WRC +3:49,5

8. Sandell (SWE), Mini JCW WRC +5:08,9

9. Prokop (CZE), Ford Fiesta RS WRC +5:30,0

10. Brynildsen (NOR), Ford Fiesta RS WRC +6:27,2

 

Az élmezőny állása a verseny után (helyezésért kapott pontok + Power Stage pontok):

1. Loeb (FRA), Citroen 33+6p

2. Hirvonen (FIN), Citroen 30+2p

3. Solberg (NOR), Ford 27+2p

4. Latvala (FIN), Ford 25+1p

5. Novikov (RUS), Ford 20+1p

A bejegyzés trackback címe:

https://fotura.blog.hu/api/trackback/id/tr604097895

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása