Forma.Túra.Rally.

Forma.Túra.Rally.

Egy magyar subarus Ausztráliában

2024. március 10. - eszgbr

Az Ausztrál Túraautó Bajnokság (ATCC) 1960 óta íródó történelmében számos neves autógyártó letette a névjegyét, a két legeredményesebb természetesen a Holden és a Ford volt. A Subaru nem tartozik ezen gyártók közé, a japán márka elsősorban raliautóiról híres. Ugyanakkor egyetlen alkalommal egy Subaru is rajthoz állt az ATCC-ben és akármilyen hihetetlen, ez egy magyarnak volt köszönhető.

Vajda Elemér az 1973-as bajnokság negyedik, Wannerooban rendezett fordulójába nevezett Subaru 1300-asával. A széria(közeli) Subaru az 1971-72-ben gyártott FF-1 1300 G sorozatból származott és egyike volt annak a tucatnyi darabnak, amelyet a japánok Ausztráliába exportáltak. Az elsőkerék-hajtású autó négyhengeres boxermotorja 80 lóerőt teljesített, amihez 662 kg-os önsúly párosult.

A családjával Perth-ben letelepedett Vajda a hetvenes években jól ismert figurája volt a Nyugat-Ausztrália államban rendezett széria állapotú autóknak kiírt versenyeknek, de az országos túraautó bajnokság azért más szintet képviselt. A pole-pozíciót megszerző Peter Brock idejétől 25,2 másodperccel maradt el, 1 perc 33,5 másodperces köre a rajtrács legvégére volt csak elég. Viszont a futamot legalább teljesítette, tizenegyedik helye két bajnoki pontot ért, bár a győztes Allan Moffat Ford Falcon GTHO-jától kilenc kört kapott a 35 körös versenyen.

A wannerooi kaland egyszeri megmérettetésnek bizonyult, sem Vajda, sem a Subaru nem állt többé rajthoz az ATCC-ben.

news-elemer-vajda-subaru.jpgVajda Elemér sárga Subaru 1300-asa a kép jobb oldalán. A kép valószínűleg nem Wannarooban készült, 1973-ban az ATCC-ben egyetlen BMW sem állt rajthoz. A BMW-t elnézve, inkább egy szériaautóknak kiírt versenyen készülhetett a kép. (fotó: v8sleuth.com.au)

A bejegyzés trackback címe:

https://fotura.blog.hu/api/trackback/id/tr4718350415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2024.03.12. 21:10:01

A kép szerintem tükrözött.

A sztori meg tök ismeretlen volt nekem. Köszönöm!

eszgbr 2024.03.16. 09:54:36

@gigabursch: Nem hiszem, hogy tükrözve lenne, a BMW-n a MOVE OVER felirat direkt van tükrözve, hogy az előtte haladó el tudja olvasni a tükörben.

gigabursch 2024.03.16. 11:47:03

@eszgbr:
Vajda Elemér Subaruja jobb- vagy balkormányos volt?
Lehet ezt tudni?

eszgbr 2024.03.17. 12:44:00

@gigabursch: Japánban és Ausztráliában is jobbkormányos autókat használnak, úgyhogy szinte biztosan jobbos volt. De a BMW rendszámán is látszik, hogy nincs tükrözve a kép.

gigabursch 2024.03.17. 14:04:11

@eszgbr:
Én a rendszámot nem tudom kivenni.
Az, hogy a felsorolt országokban meg még pár helyen jobbkormányos autók vannak, nem újdonság nekem.

Viszont továbbra is kérdés, hogy Vajda Elemér autója milyen kormányos volt.
süti beállítások módosítása