Sebastian Vettel Bahreinben megszerezte a Red Bull idei első győzelmét, ezzel a negyedik versenyen a negyedik különböző győztest ünnepelhettük, mind a pilóták, mind a csapatok tekintetében. A dobogó két alsóbb fokára a Lotus-Renault két versenyzője, Kimi Raikkönen és Romain Grosjean állhatott fel, bizonyítva, hogy a fekete-arany festésű autók is esélyesek lehetnek a futamgyőzelemre. Ha nekik is összejönne, akkor bezárulna a kör és az előszezoni tesztek alapján az első ötbe sorolt istálló mindegyike nyerhetne.
Eddig egészen szenzációsan alakul a 2012-es szezon, de ezt még párszor biztos elmondja minden rajongó, teszem hozzá teljesen jogosan. Az egész mezőnyben annyira kicsik a különbségek a csapatok és pilóták között, hogy a változó időjárás és az arra érzékenyen reagáló Pirelli gumik hétről hétre átrendezik az erősorrendet. A száraz, de a szokásosnál hűvösebb bahreini időjárás ezúttal a Red Bullnak és a Lotusnak kedvezett leginkább. Az időmérőn még a két McLaren is ott toporgott a pole-ra esélyesek között, de a versenyen visszaesett a teljesítményük és a közvetlen élmezőny mögött a Ferrarikkal küzdöttek a maradék pontokért. Eközben Vettel az élről rajtolva és a leggyorsabb kört is megfutva rajt-cél győzelmet aratott, egyedül a 11. helyről gejzírként feltörő Raikkönen jelentett rá veszélyt, de egy sikertelen előzési kísérletet leszámítva ő is csak az Infiniti feliratot nézhette a címvédő autójának hátsó szárnyán. Romain Grosjean a kiváló 7. rajtkockát váltotta élete első dobogós helyezésére, a győzelem elszalasztását fájlaló finn csapattársával ellentétben ő felhőtlenül boldognak tűnt a leintés után. Mark Webber a negyedik versenyen a negyedik negyedik helyét hozta, a pontversenyben viszont már negyedik harmadik.
A Mercedes Kínához képest visszaesett, Rosberg ötödik helye a tűrhető kategóriába tartozik, Schumacher az állítólagos műszaki hiba és a váltócsere után csak a 22. helyről startolhatott, ennek fényében elfogadható az 1 pontot érő tizedik hely. Főként, ha figyelembe vesszük, hogy milyen szoros volt a középmezőny, a két McLaren (Hamilton 8., Button két körrel a vége előtt kiesett) és a két Ferrari (Alonso 7., Massa 9.) Szahírban megkapta a nyakába Paul di Restát is. A skót alatt kitűnően muzsikált a Force India-Mercedes, a hatodik hely pedig 8 értékes pontot hozott a konyhára. Csapattársa, Hülkenberg kuplungproblémákkal küzdött és a 12. helyen ért célba. Említésre méltó, hogy Felipe Massa nemcsak megszerezte első pontjait a szezonban, de emellett nagyszerűen rajtolt és bemutatott pár olyan előzést is ami a régi, világbajnoki aspiráns brazilt idézte.
A Sauber úgy tűnik elkezdett leszakadni, már a második versenyen nem szereztek pontot, de amíg Kínában legalább a tempójuk jó volt, most még ezzel sem takarózhattak, Pérez 11., Kobajasi 13. lett. A Williams az egy héttel ezelőtti kettős pontszerzést egy kettős kiesésre cserélte, a Toro Rossótól a hétvégén mindössze egy Ricciardo által szállított 6. rajtkockára futotta.
Bár ismét nem tudtam teljes nyugalomban megtekinteni a futamot, az azért feltűnt, hogy a célegyenesben milyen könnyedén előztek a pilóták, például (ha jól emlékszem Massa) simán mentek el Hamilton mellett is, ami persze lehet a körülmények produktuma is (nem tudom volt-e valami hátráltató tényező az angolnál, hang nélkül voltam kénytelen nézni a tv-t), de ha csak a DRS-nek köszönhető, akkor lassan megint elővehetem a "le a DRS-sel!" feliratú pólómat. Nem az a bajom, hogy a papíron legerősebb McLarent megelőzik, hanem az, hogy egy világbajnok versenyzőnek egyszerűen esélye sincs a védekezésre, bár Vettel vissza tudta verni Raikkönen támadását. Mindegy nem vagyok teljesen tisztában a körülményekkel, úgyhogy nem mennék bele jobban a témába, de azt leszögezhetem, hogy a DRS még mindig nem lopta be magát a szívembe.
Ismét következik egy háromhetes szünet, majd pedig jön Barcelona. A katalán pályát hagyományosan a konstrukciók teljesítményének egyik legjobb fokmérőjeként tartják számon, vélhetően azok a csapatok lesznek erősek ott, amik a téli teszteken is jól mentek, de annyi meglepetés született már az eddigi négy futamon is, hogy az sem lenne meglepő, ha felzárkózhat valaki az élmezőnyre a szünetben. A tabellán Vettel átvette a vezetést, Hamilton maradt a második, Webber a harmadik, így a Red Bull is megelőzte a McLarent, a konstruktőri dobogó legalján jelenleg a Lotus áll.