Forma.Túra.Rally.

Forma.Túra.Rally.

Nyári pótlás III. & IV.: Finn-rali és Német-rali

2012. szeptember 17. - eszgbr

A Wales-ralival kezdetét vette a rali-vb hajrája, így gyorsan pótolom a nyáron elmaradt két posztot a Finn- és a Német-raliról. Azt előre leszögezhetjük, hogy sok izgalmat egyik sem hozott, Loeb idén majdhogynem megfoghatatlan ellenfelei számára.

LoebFIN.jpg

Finn-rali (augusztus 2-4.)

Sébastien Loeb zsinórban megnyert három ralival a háta mögött érkezett Finnországba, az év leggyorsabb versenyére. Északon azonban nem ő számít favoritnak, pályafutása során eddig csak kétszer (2008, 2011) tudott itt nyerni. Ebben reménykedhettek riválisai is, közülük főként a helyi Mikko Hirvonen és Jari-Matti Latvala. Hirvonen az elmúlt három ralin rendre második volt Loeb mögött, így itt volt a remek alkalom, hogy végre megszerezze első citroenes győzelmét. Latvala vb-je már az év első felében elúszott, ő csak a finn és a fordos mundér becsületéért küzdhetett.

Hamar rá kellett viszont jönniük, hogy Loeb nem adja könnyen a bőrét, a francia az első nap három szakaszából kettőt megnyert (a harmadik Solbergé volt), és 7,3 mp-es előnnyel a két finn előtt várhatta a folytatást. Pénteken is a francia kezdett leggyorsabban, erre Hirvonen két szakasz behúzásával válaszolt, majd ismét Loeb nyert, ezt finn csapattársa újabb duplája követte. A 10. gyorsasági ismét Loebé lett és ez így ment volna a világ végezetéig, ha Solberg nem nyer újabb szakaszt. A leghosszabb napot záró szuperspeciált is Loeb nyerte, de így is mindössze 5 másodperc előnye volt Hirvonennel szemben. Őket Latvala, Solberg és Ostberg követték még percen belül, a további pontszerző helyeken Tänak, Ketomaa, Rantanen, Prokop és Ken Block álltak, mindannyian Ford Fiesta WRC-t vezetve. Jelentős változás az utolsó napon sem történt, a napi hat szakaszon Loeb és Hirvonen testvériesen osztoztak, Latvalától csak egy Loebbel holtversenyben elért szakaszgyőzelemre futotta. A Power Stage-et Hirvonen nyerte Solberg és Loeb előtt. A nyolcszoros bajnok 6,1 mp-et adott márkatársának, 122,9 km/h-s átlagsebességével pedig ez lett minden idők leggyorsabb világbajnoki futama, a korábbi rekordot még 2005-ben állította fel Marcus Grönholm a Peugeot 307-essel.

A Finn-rali végeredménye:

1. Loeb (FRA), Citroen DS3 WRC 2:28:11,4

2. Hirvonen (FIN), Citroen DS3 WRC + 6,1

3. Latvala (FIN), Ford Fiesta RS WRC + 35,0

4. P. Solberg (NOR), Ford Fiesta RS WRC + 56,1

5. Ostberg (NOR), Ford Fiesta RS WRC + 2:32,1

6. Tänak (EST), Ford Fiesta RS WRC + 2:47,6

7. Rantanen (FIN), Ford Fiesta RS WRC + 4:51,7

8. Ketomaa (FIN), Ford Fiesta RS WRC + 6:01,9

9. Prokop (CZE), Ford Fiesta RS WRC + 6:04,3

10. Ogier (FRA), Skoda Fabia S2000 + 8:46,0


Német-rali (augusztus 24-26.)

Sok jóra nem számíthatott a mezőny a Trier központtal megrendezett 2012-es Német-rali előtt, Loeb-öt Finnországban sem tudták megállítani, az aszfaltos német futam pedig abszolút az ő vadászterülete: amióta a verseny bekerült a vb naptárába, csak Sébastien Ogier tudta megverni a rekordbajnokot, éppen tavaly. Ogier viszont idén nem WRC-vel indult, így nem volt esélye az összetett győzelem megszerzésére. A Volkswagen még a hazai versenyén sem vetette be a Polo R WRC-t, így Ogiernek és Andreas Mikkelsennek maradt az S2000-es Skoda.

Loeb a saját tempóját autózva kezdte a ralit, ami annyit jelent, hogy megnyerte az első három szakaszt, ekkor a két gyári Ford és Neuville követte őt. A negyedik gyorson Latvala ment a legjobban, majd Loeb újrázott, a nap végén viszont ismét a finn volt a leggyorsabb, de összetettben még mindig csak harmadik volt. Loeb 20,4 mp-cel vezetett Solberg, 29,4-gyel Latvala előtt, Neuville tartotta a negyedik helyet és Sordo illetve Hirvonen is egy percen belül volt még.

A második napot is egy Loeb siker nyitotta, majd az aszfaltmenő Dani Sordo is odapörkölt a menők orra alá a Prodrive Minivel. A további négy gyorsaságin Loeb és Ott Tänak osztozott, de a nap végén hármójuk közül csak a továbbra is magabiztosan vezető francia örülhetett, a hírhedt Panzerplatte szakasz ugyanis rendesen megtépázta a mezőnyt. Az első körben (9. szakasz) Solberg és Neuville kiesett, Sordo pedig jelentős hátrányt szedett össze, így Loeb-öt Latvala követte másfél, Hirvonen két perc hátránnyal. Az izgalmak azonban még közel sem értek véget, Tänak két részsikere után ismét jött a Panzerplatte, ahol ezúttal Tänak, Sordo és a privát citroenes van Merksteijn is ottveszett. A nap végén tehát Loeb, Latvala, Hirvonen volt a dobogó, őket Ostberg, a portugál Mini csapat autójával induló Chris Atkinson, a két VW skodás, Ogier és Mikkelsen, Al-Attiyah, Tänak és a Peugeot 207 S2000-rel induló francia Arzeno követte a pontszerző helyeken.

Az utolsó nap már nem hozott ennyi izgalmat, a bő 30 kilométeres Dhrontal szakaszt teljesítették kétszer, amit előbb Loeb, majd a tetemes hátránnyal visszatérő Solberg nyert. Neuville és Sordo is folytathatta a versenyt, de hármójuk közül csak Sordo volt esélyes a pontszerzésre. A nap legnagyobb meglepetést kiváltó eredményét a Power Stage hozta. Az első két helyen Loeb és Hirvonen végzett, ami szinte papírforma, az egy pontot érő harmadik helyen viszont Andreas Mikkelsen zárt, így a PS bevezetése óta először egy Super2000-es autó is pontot szerzett! Loeb kereken két perces előnnyel, Finnországhoz hasonlóan végig vezetve nyerte a Német-ralit, pályafutása során kilencedik alkalommal.

A Német-rali végeredménye:

1. Loeb (FRA), Citroen DS3 WRC 3:41:52,0

2. Latvala (FIN), Ford Fiesta RS WRC + 2:00,0

3. Hirvonen (FIN), Citroen DS3 WRC + 2:31,3

4. Ostberg (NOR), Ford Fiesta RS WRC + 3:24,3

5. Atkinson (AUS), Mini JCW WRC + 9:10,4

6. Ogier (FRA), Skoda Fabia S2000 + 9:50,5

7. Mikkelsen (NOR), Skoda Fabia S2000 + 12:22,5

8. Al-Attiyah (QAT), Citroen DS3 WRC + 12:50,1

9. Tänak (EST), Ford Fiesta RS WRC + 13:01,2

10. Sordo (ESP), Mini JCW WRC + 14:16,9


Az élmezőny állása a Finn- és a Német-rali után:

1. Loeb (FRA), Citroen 199 pont

2. Hirvonen (FIN), Citroen 145 pont

3. Solberg (NOR), Ford 104 pont

4. Ostberg (NOR), Ford 102 pont

5. Latvala (FIN), Ford 87 pont


Nem esett még szó az alacsonyabb kategóriák küzdelmeiről, így pár sorban lássuk mi történt a mezőny hátsó régióiban: SWRC-ben P-G Andersson nyerte a Finn-ralit a gyári Proton Satriával Al-Rajhi (Ford) és Salo (Proton) előtt, a favoritok közül Breen (Ford) és Paddon (Skoda) is kiestek. Németországban az S2000-esek helyett a PWRC mezőnye indult, a győztes pedig a lengyel Kosciuszko (Mitsubishi) lett az összetettben vezető Guerra (Mitsubishi) és az argentin Ligato (Subaru) előtt. A WRC Akadémia mindkét rali programjában szerepelt, és mindkét versenyt a walesi Elfyn Evans, az egykor 30 vb-futamon rajthoz álló Gwyndaf Evans fia nyerte és összetettben is vezet Brendan Reeves és Alastair Fisher előtt.

A bejegyzés trackback címe:

https://fotura.blog.hu/api/trackback/id/tr874782218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása