Forma.Túra.Rally.

Forma.Túra.Rally.

Massa és Grosjean maradhat, Kobajasi távozhat

2012. október 14. - eszgbr

A Koreai Nagydíj után újabb hírek láttak napvilágot a 2013-as átigazolásokkal kapcsolatban.

Csak idő kérdése, hogy a Ferrari bejelentse Felipe Massa hosszabbítását, úgy tűnik a brazil elmúlt két futamon mutatott jó teljesítménye meggyőzte Stefano Domenicaliékat arról, hogy érdemes még egy évig megtartani.

Romain Grosjean számos balesete ellenére valószínűleg maradhat a Lotus-Renault-nál, bár a bejelentéssel megvárják amíg elül a felhajtás a francia-svájci pilóta körül.

Kamui Kobajasi viszont minden bizonnyal távozik év végén a Saubertől, ezek szerint a mai rajtbaleset meggyőzőbb volt, mint az egy héttel korábbi dobogós helyezése. Sergio Pérez már korábban aláírt a McLarenhez, így valószínűleg a jelenlegi tesztpilóta, Esteban Gutiérrez és az idén a Force Indiát erősítő Nico Hülkenberg lesz a svájci gárda két versenyzője 2013-ban.

A hetvenes évek legjobb GT-je

1972-ben új szabályok léptek életbe a Sportautó Világbajnokságon (WSC), az 5 literes csúcskategória megszűnt, így a páratlan Porsche 917-es klasszikus formájában befejezte pályafutását (átépített verziói továbbra is sikeresek voltak az amerikai Can-Am szériában). Beköszöntött a 3 literes sportkocsik időszaka, de mellettük a GT-k felé is nagyobb figyelem fordult. A Porsche ebben a kategóriában is sikeres volt a 911S révén, de kellett egy autó, ami felveszi a versenyt az új Ferrari 365 GTB/4 Daytonával.

Így készült el 1972-ben a 911S alapjain a 911 Carrera RS 2.7. A 2687 cm3-es hathengeres boxer 210 lóerő leadására volt képes 6300-as fordulaton, 240 km/h-ás végsebességig repítve az 1095 kg-os autót. A homologizációhoz minimum 500 darabot kellett gyártani a típusból, a Porsche ennek több mint háromszorosát készítette el. A versenyre szánt autóknál a szabályok lehetővé tettek néhány változtatást az utcai változathoz képest, ennek megfelelően a hengerűrtartalmat 2808 cm3-re növelték, az öntömeget pedig 840 kg-ra szorították le. Az immár több mint 300 lóerős autó végsebessége elérte a 280 km/h-át, 0-100-ra 5 másodperc alatt lőtt ki a Carrera RSR 2.8 nevet viselő gép.

daytona73.jpgAz 1973-as Daytonai 24 órás versenyt megnyerő Carrera RSR 2.8

Tovább
süti beállítások módosítása