Forma.Túra.Rali.

IMSA GT '81

2018. május 12. - eszgbr

imsagt_portland81.jpgAz IMSA GT széria 150 mérföldes futama a Road Atlanta versenypályán, 1981-ben. A bajnokság jelentős változáson ment keresztül ekkoriban, az utcai autókra még valamelyest emlékeztető GTX kategóriát hamarosan felváltotta a szívóhatásra építő GTP osztály

A GTX vitathatatlan királya, a Porsche 935, a nyolcvanas évek elején már uralkodása végéhez közeledett. A legtöbb csapat ekkor már a kapható legnagyobb, 3,2 literes motort használta, nem ritkán 700-800 lóerőre felhúzva. A pole-pozícióból induló és a kép készültekor még a mezőny élén álló John Fitzpatrick 935 K3-asa nem látszik. A piros 30-as Gianpiero Moretti 935/78-81-ese, amely a gyári Martini csapat ikonikus Moby Dickje alapján készült. A világoskék 18-as John Paul legendás JLP-3-asa, valószínűleg a legsikeresebb 935-ös példány, a következő év elején abszolút első helyet szerzett Daytonában és Sebringben is.

Az első szöget a Lola T600 verte be a Porsche koporsójába. A kép előterében a világoskék 8-as John Paul Jr. autója, az igazán figyelemreméltó viszont a sárga 7-es. A veterán Brian Redman nem csak ezt a futamot, de az 1981-es bajnokságot is megnyerte az ős-GTP-vel.

Talán a legérdekesebb autó a képen a bal alsó sarokban látható fehér March 81P, vagy ahogy a BMW-nél hívták, az M1C. A szezon első felében az M1 sportkupéból ismert 3,5 literes M88-as motort építették a March kasztniba, később viszont a 320 Turbóból származó 2 literes M12-t kapta meg, David Hobbs ezen a futamon is utóbbi erőforrással indult.

A háttérben további 935-ösök, GTO kategóriás Corvette-ek és M1-ek láthatók, illetve kiszúrható a lejtő aljához közeledő Don Devendorf jellegzetes piros-fehér-kék Datsun 280ZX Turbója is.

A bejegyzés trackback címe:

https://fotura.blog.hu/api/trackback/id/tr6513648818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.