Az időnként megosztó, de mindig látványos formaterveiről ismert Zagato új autóval rukkolt elő, ám ezúttal nem az Aston Martin vagy valamelyik olasz sportkocsigyártó egyik autójának alapjain, hanem a Renault sportmárkájának, az Alpine-nak, az autós sajtó által nagyra tartott A110-esét átépítve.
Az AGTZ Twin Tail a hatvanas évek végének Alpine versenyautóit, sőt, kifejezetten az A220-ast idézi meg. Az 1968-ban bemutatott, 3 literes Renault Gordini V8-assal szerelt A220-assal a franciák célja nem más volt, mint megnyerni a Le Mans-i 24 órást. Elődje, az A210 számos kategóriagyőzelmet hazavitt a 24 órásról, de az A220 nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Ennek ellenére, a Le Mans hosszú egyeneseire optimalizált hosszú farrészű autónak készült egy csonka farú változata is.
A középmotoros A110 (ami már önmagában az 1973-ban rali-világbajnokságot nyerő eredeti A110 megidézője) technikáját alkalmazó AGTZ Twin Tail egyszerre emlékeztet a hosszú és rövid farú A220-ra, a hátsó toldat ugyanis egy darabban levehető, így a szerencsés tulajdonos mindkét változatot használhatja kedve szerint.
Őszintén szólva, a Zagato modern átirataitól nem szoktam elájulni, de ebbe az autóba azonnal beleszerettem. Már az A110 is nagyon tetszett, de a jól eltalált forma, a zseniálisan frappáns ötlet és a történelem előtt való tisztelgés tényleg levett a lábamról.
Az autóból mindössze 19 darab készül, az ára pedig 650 ezer euróról indul, így nemhogy esélyünk nincs birtokolni egyet, de szerencsések leszünk, ha valaha láthatunk egyet, a többség valószínűleg már most le van foglalva valamelyik gyűjtő neve alatt. A Zagatónak viszont tényleg csak gratulálni tudok ezúttal.
Fotók: agtztwintail.com