Egy hét múlva ilyenkor talán már azt is tudjuk, ki nyeri az idei rali-világbajnokságot, most azonban még csak az esélyeket latolgathatjuk. Mielőtt megtennénk tétjeinket Loebre vagy Hirvonenre, lássuk mi történt az elmúlt tíz hónapban:
Egy hét múlva ilyenkor talán már azt is tudjuk, ki nyeri az idei rali-világbajnokságot, most azonban még csak az esélyeket latolgathatjuk. Mielőtt megtennénk tétjeinket Loebre vagy Hirvonenre, lássuk mi történt az elmúlt tíz hónapban:
Őfelsége, a Ford Escort
1973-ban a Gyártók Nemzetközi Bajnokságát (IMC) felváltotta a Rali-világbajnokság (WRC), amelyen továbbra is csak a konstruktőröket jutalmazták. A RAC Rally a 13 futamos szezon 12. versenye volt. Az évet a francia Alpine-Renault dominálta az A110-es modelljükkel, csak a Fiat és a Ford tudta valamennyire tartani velük a lépést. Mivel az amerikai futamra nem utazott el sem az Alpine, sem a Fiat, az olaszok nem tudtak faragni a hátrányukból, így az Alpine-Renault már a Brit-rali előtt megnyerte a világbajnokságot. A tét nélküli versenyen a Ford kisajátította a pódiumot, az első két helyen két gyári versenyző, a finn Timo Makinen és az 1972-es győztes Roger Clark foglalt helyet, míg a harmadik helyen a mindössze 22 éves Markku Alén végzett.
A Volkswagen Motorsport Németországban megkezdte új rali autójának, a Polo R WRC-nek tesztelését. Az autót a kétszeres világbajnok, és a VW-vel 2010-ben Dakart nyerő Carlos Sainz vezethette, navigátora az idén januárban Nasser Al-Attiyah oldalán szintén Dakart nyerő Timo Gottschalk volt.
A Volkswagen várhatóan már a 2012-es szezonban rajthoz áll néhány világbajnoki futamon, míg első teljes szezonjuk a 2013-as lesz.