Tegnap gyakorlatilag már kész tényként jelent meg, hogy a McLaren 2015-ben Honda motorral fog indulni, ma pedig a csapat is hivatalosan megerősítette a váltást.
A wokingi gárda így újra azzal a motorgyártóval fog együttműködni, amellyel legnagyobb sikereit érte el a Formula-1-ben. 1988-tól 1992-ig használták a japán gyártó turbó-, majd szívómotorjait, az öt év alatt négyszer nyerték meg a konstruktőri világbajnokságot (1988-1991) és négyszer hódították el az egyéni bajnoki címet (Senna: 1988, 1990, 1991; Prost: 1989), 44 futamgyőzelmet arattak, a legkiemelkedőbb évük 1988 volt, amikor 16 versenyből 15-ön nem találtak legyőzőre.
A rajongók máris párás tekintettel tekintenek a jövőbe, felidézve a régmúlt sikereket, az ötéves hondás együttműködés láthatóan sokakban mélyebb nyomott hagyott, mint a tizenkilenc éves mercedeses periódus. Igen, jövőre nem kevesebb mint huszadik szezonját kezdi majd a McLaren a Mercedesszel karöltve, ezzel a német gyártó a csapat történetének leghosszabb ideig szolgáló motorszállítója. Eddig egy konstruktőri címet (1998) és három egyéni bajnokságot (Häkkinen: 1998, 1999; Hamilton: 2008) nyertek együtt, közös futamgyőzelmeik száma 78, ez a jelen erőviszonyokat figyelembe véve nem valószínű, hogy egyhamar növekedni fog.