Marcel Fässler és Reinhold Joest idén, a Nürburgringen (fotó: audi-mediacenter.com)
A motorsport világa még nem ocsúdott fel az Audi Sport tegnapi bejelentéséből, miszerint idén indultak utoljára Le Mans-ban és a WEC-ben, ugyanakkor a német gyártó felvázolta, hogyan képzeli el a közeljövőt.
Ami engem jobban izgat, hogy mi lesz Reinhold Joesttel, aki legalább olyan fontos szereplője volt a sikereknek, mint Wolfgang Ullrich, vagy Ulrich Baretzky. Az Audinak már megvannak a partnerei a további sporttevékenységeihez és egyébként sem tudom elképzelni Joestöt a hosszútávú versenyzésen kívül, hiszen az elmúlt ötven évben - egy rövid kitérőt leszámítva az Opellel a DTM-ben - ezzel foglalkozott. Neve ugyanúgy összeforrt Le Mans-nal, mint a Porschéé vagy most már az Audié.
Az Audi 13 győzelméből 11-et az ő csapata szerzett, már ezzel a legsikeresebb csapattulajdonos lenne a verseny történetében, de a nyolcvanas-kilencvenes években négy alkalommal nyert Porschével is. És ezek csak a hivatalosan számító győzelmek. A Dauer nevével fémjelzett 1994-es Porsche siker sem jöhetett volna létre csapata nélkül és emberei kivették részüket a Bentley 2003-as diadalából is.
Reinhold Joest jövőre lesz 80 éves, így személyesen valószínűleg már nem vállal komoly feladatot, azt viszont nagyon érdekes lesz figyelni, hogy az az óramű pontossággal felépített gépezet, amely a nevét viseli, milyen formában fog részt venni a motorsportban.
Az idei világbajnoki szezon végén az Audi befejezi 18 éven át futó endurance programját és a jövőben az elektromos autókkal futott Formula-E bajnokságban versenyez majd.
A 2016-os Audi R18
A hivatalos indoklás szerint a jövőt az elektromos hajtásban látják, ezért motorsport tevékenységüket is erre a területre koncentrálják.
Egy ideje már erősen pletykáltak arról, hogy a Volkswagen elkaszálja a 2014 óta párhuzamosan futó és rendkívül komoly összegeket felemésztő Audi és Porsche LMP1-es programok egyikét és az anyavállalatot sújtó dízel-botrány után nem meglepő, hogy a dízel-elektromos hajtást használó Audié lett az. Ami meglepő, hogy már idén meglépték ezt, nem várták meg a jelenlegi technikai ciklus 2017-es végét.
Az Audi fantasztikus sikereket tudhat maga mögött, 1999 óta 13-szor nyerték meg a Le Mans-i 24 órás versenyt, a 2012-ben induló világbajnokságot pedig kétszer. Tavaly óta azonban a Porsche tarol, így már a program létjogosultságát bizonyító sikerek is elmaradtak.
A Rebellion után tehát az Audi is kiszáll az LMP1 kategóriából, amely jövőre valószínűleg öt autóból fog állni. A Porsche és a Toyota autói mellett feltehetően a privát ByKolles istálló indít majd egyet.
A találat a rendre kiváló képeket felvonultató 8380 Laboratoriest illeti