Forma.Túra.Rali.

Forma.Túra.Rali.

0677GT

2021. április 07. - eszgbr

ferrari_250gttdf_0677gt.jpgAz autó az 1997-es Goodwood Festival of Speeden

Az ötvenes évek második felében a Ferrari 250 GT különböző változataival sikeresen képviseltette magát a sportkocsi versenyeken. A hosszú tengelytávú (2600 mm) 250 GT LWB kifejezetten versenyzésre szánt Competizione változata 1956-ban mutatkozott be. Miután Alfonso de Portago egy ilyen autóval megnyerte az autós Tour de France-t, a típusra ráragadt a TdF név, amit az LWB-k 1959-ig viseltek, amíg a TdF-et fel nem váltotta a rövid tengelytávú (2400 mm) SWB-re jobban hasonlító, lekerekített farú LWB Interim kupé.

A TdF-ek közül valószínűleg az 1957-ben készült 0677GT szériaszámú piros kupé lett a legsikeresebb. A Ferrari nem adta el rögtön, hanem megtartotta versenycélokra. A korszak kiváló hosszútávú versenyzője, Olivier Gendebien versenyzett vele, kimondottan eredményesen. 1957 áprilisában rögtön megnyerte az első versenyét, a Giro di Siciliát, egy hónappal később pedig harmadik helyet ért el a Mille Miglián. Ezt követte egy kiesés a Nürburgringen, de a júliusi, Reims-ben rendezett 12 órás versenyen a belga újra nyert Paul Frérével. Ezután Gendebien megvásárolta az autót, a szeptemberi Tour de France-ra már így nevezett vele, természetesen ezt a versenyt is megnyerte Lucien Bianchival. Az évben még két versenyen indult és győzött: a Coupe de Salonon Montlhéryben és a GP Nuvolarin Olaszországban.

1958-ban folytatódott a sikersorozat, áprilisban Gendebien győzött a paui 3 órás versenyen, majd júliusban Frérével újra nyert Reimsben. Utoljára Clermont-Ferrand-ban, a Trophée d'Auvergne-en vezette az autót, negyedik helyet elérve. Az autó 1959-ben Gerino Gerinihez került, aki két versenyen vett részt vele, de a belga profik eredményeit már nem tudta megközelíteni.

A 0677GT a mai napig kiemelt figyelemnek örvend, 2006-ban 5 millió dollárért cserélt gazdát.

A bejegyzés trackback címe:

https://fotura.blog.hu/api/trackback/id/tr8316479694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2021.04.10. 17:07:57

Jó kis poszt köszi!
A TdF Ferrarik tényleg lenyűgözőek, párat sikerült élőben is megtekitneni ezekből a TdF változatokból (ezek szerint elég jó a túlélési arányaik). Az egyiket a Scuderia gyári múzeumában láttam (egzostive.com/scuderia90-ferrari-museum/), de akadt még pár az emlékek között.

eszgbr 2021.04.10. 20:48:17

@Ződ2000: Igen, a magánkézbe került Ferrarik elég jó eséllyel ma is jó állapotban vannak. A gyári versenyautókat Enzo gyakran bezúzatta, miután már nem voltak ütőképesek. Ahogy látom pont a 0677-est sikerült lefényképezned, 417-es rajtszámmal indult az 1957-es Mille Miglián.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2021.04.11. 00:55:56

@eszgbr: ez a gyári Scuderia Múzeum nagy 90. évfordulós kiállítása volt, írták is, hogy a legsikeresebb GT volt a maga idejében.
A másik kedvencem a 0373-as 250 GT Europa, amit a 2019-es Interclassicon láttam (egzostive.com/car-spotting-at-interclassics/), ez egy Liége - Róma - Liége versenyen bizonyított.
süti beállítások módosítása