Münchenben az Audi leleplezte 2012-es LMP1-es versenyautóit. Az ingolstadtiak idén két típussal készülnek a Megbízhatósági világbajnokságra (WEC) és a Le Mans-i 24 órás versenyre. A két R18 közül az e-tron quattro névre keresztelt dízel-elektromos összkerékhajtású hibrid az érdekesebb: az első tengelyen elhelyezett fékenergia-visszanyerő rendszer a lassításkor visszanyert energiával egy lendkeréken keresztül hajtja az első kerekeket. A hátsó tengelyt továbbra is a már ismert 3,7 literes V6-os turbódízel motor hajtja majd.
A másik típus az R18 ultra nevet kapta, ez az elektromos rendszert leszámítva megegyezik a testvérmodellel. Az Audi szerint az R18 ultra a valaha készült legkönnyebb le mans-i prototípusuk. Mindkét változatból két-két autót terveznek indítani az idényben, első versenyük a május 5-i spa-i 6 órás lesz. Nem csak azt lesz érdekes figyelemmel követni, hogy a németek hogyan szerepelnek majd a szintén hibridekkel rajthoz álló Toyotával szemben, de azt is, házon belül melyik verzió szerepel jobban, a szuperkönnyű vagy az összkerekes hibrid?