Forma.Túra.Rally.

Forma.Túra.Rally.

Loeb simán behúzza a kilencediket is?

2012. március 12. - eszgbr

Az e hétvégi Mexikó-rali első napja óta ez a kérdés kering a fejemben. Vajon a francia bajnok idén ellentmondást nem tűrően leiskolázza az egész mezőnyt Hirvonenestől, Latvalástól? Valószínűleg még korai elkiabálni a dolgot, de...

Az erőviszonyok kiegyenlítettebbek, mint tavaly, hiszen a Ford a Montén is közel volt a Citroenhez és most a mexikói magaslatokon sem szenvedtek annyira, mint tavaly. Loeböt viszont egyszerűen nem tudták megfogni. Hirvonen az azonos technika ellenére lassabb egyelőre. Svédországot most hagyjuk, az speciális eset, mert ott az északiak egyértelműen erősebbek a délebbről érkező versenyzőknél. Solberg megbízható, de a győzelemre eddig még nem volt komoly esélye. Latvala veszettül gyors, de úgy tűnik a tavalyi pechszériája idén is folytatódik, az eddigi mérlege nagyon szélsőséges: 1 győzelem-2 kiesés. Így viszont nem lehet legyőzni Loeb-öt, nem elég ha az ember csak megbízható vagy csak gyors, mind a kettő kell ahhoz, hogy egyáltalán meg lehessen szorítani.

1. nap

A hosszúra nyúlt bevezető után lássuk mi történt a hétvégén. A 2012-es Mexikó-rali helyi idő szerint csütörtök este, európai idő szerint már péntek éjjel vette kezdetét egy 1,05 km hosszú városi szakasszal. Itt jelképes előnnyel Petter Solberg nyert. A következő két gyorson a két finn nagymenő osztozott, majd a negyediken Loeb is megvillant. Közben Solberg két defektet is bekapott, így visszacsúszott a 13. helyre. A Ford kálváriája azonban nem ért véget, az 5. szakaszon Latvala eltalált egy követ, ami tönkretette a bal első felfüggesztését, így másfél percet összeszedve az élről a 8. helyre zuhant vissza. A szakaszt egyébként Loeb nyerte, összetettben csapattársa állt az élre. A következő három szakaszt Latvala nyerte, miközben a címvédő átvette a vezetést. A 6. gyorson az addig a szenzációs negyedik helyen tanyázó Thierry Neuville kiütötte a DS3 első futóművét és aznapra befejezte a versenyt. Szerencséjére a szervezők most engedélyezték a Rally2 szabályt, így másnap újraindulhatott. A 9. gyorsaságit törölték, majd jött egy újabb utcai bemutató szakasz és két szuperspeciál. Ezeket sorrendben Loeb, Nasser Al-Attiyah és Chris Atkinson nyerték. Al-Attiyah a svédországi betli után a stílusához jobban passzoló murvás mexikói utakon bizonyíthatott, míg az utóbbi években az ázsiai-csendes-óceáni bajnokságban vitézkedő Atkinson Ken Block csapattársaként egy Fiesta WRC-ben kapott lehetőséget. Az első komoly nap végén tehát Loeb vezetett 11,2 mp-cel Hirvonen és bő egy perccel a megbízhatóan teljesítő Ostberg előtt. A 4-5-6. helyen Latvala, Solberg és Tanak 8,8 mp-en belül állt, az első tízbe még Novikov, Atkinson, Al-Attiyah és Araújo fért be.

2. nap

A szombati napot Latvala kezdte a legjobban, meg is előzte Ostberget, a következő két szakaszt Loeb nyerte és 21,7 másodpercre leszakította Hirvonent. A 15. gyorson Tanak és Latvala is defektet kapott, így Solberg feljött a harmadik helyre. Ahogy azt megszokhattuk, az ilyen balszerencsés események után Jari-Matti Latvala még keményebben nyomja. Meg is nyerte a következő két szakaszt, visszavéve ezzel az utolsó dobogós helyet. Ez alatt Atkinson lezúzta a Fordot, de a verseny szempontjából nem voltak végzetesek az autó sérülései. A 18. gyorson a mezőny két világbajnoka századra azonos időt futott, az ezután tervezett szuperspeciált azonban törölték. A napi utolsót Latvala nyerte, aki továbbra is tartotta harmadik helyét Solberggel szemben. Az élen Loeb előnye 36 másodperc volt Hirvonennel és csaknem két perc Latvalával szemben. Novikov és Atkinson kikerültek a pontszerző zónából, helyettük a Skoda Fabiával a magaslati levegőn szenvedő Ogier és Ken Block kapaszkodtak fel a Top10-es helyekre.

3. nap

Az utolsó napon már csak négy gyorsasági várt a mezőnyre, de a rövid táv ellenére nem volt izgalommentes a vasárnap. A 21. gyorson az ifjú Neville megszerezte élete első világbajnoki szakaszgyőzelmét, összetettben azonban így is csak a 16. helyen állt. A 22. szakaszon előbb Atkinson esett ki a megrongálódott felfüggesztés miatt, majd pedig Latvala bukott, ráadásul a bukókeret is oly mértékben sérült, hogy nem folytathatta a versenyt. A szakaszt egyébként Hirvonen nyerte Loeb előtt. Az utolsó előtti gyorsaságin a francia visszavágott és nyert, 41 másodpercesre növelve előnyét. Az 5,46 km hosszú Power Stage-en Petter Solberg győzött, keretbe foglalva ezzel a hétvégét és 3 pontot gyűjtve a harmadik helyért járó 15 mellé. A 2 pontot Loeb, a harmadik helyért járó egyet Ostberg kapta.

Loeb tehát zsinórban hatodszor nyert Mexikóban, a Citroen pedig idei első kettős győzelmét szerezte. Petter Solberg harmadik helyével a pontversenyben is ebbe a pozícióba került, Latvala hátránya pedig már tetemes, 40 pont. Nem sok vizet zavart a Mini: a Prodrive csapata nem utazott el a tengerentúlra, a gyári alakulattá kinevezett portugál csapat színeiben Armindo Araújo a 7. helyen ért célba, míg brazil csapattársa kiesett.

A kiegészítő kategóriák közül egyedül a PWRC-seknek számított be Mexikó, a kategória legjobbja az Evo X-es Mitsubishivel induló, helyi Beníto Guerra Jr. lett összetettbeli 11. helyével. A legjobb nem WRC-s induló nem meglepetésre Sébastien Ogier lett az S2000-es Skodával, idén először sikerült az első tízben célba érnie (8. hely).

Nem esett még szó a magyarokról, az ifjabb Érdi Tibor-Táborszki Attila-Mitsubishi Lancer Evo X egységünk az összetett 16. helyén ért célba, míg kategóriájukban az ötödikek lettek. Legjobb szakaszeredményük a 23. gyorson elért 15. hely volt, emellett megemlítendő, hogy 2 perc 40 mp-nyi időbüntetést is összeszedtek, de az eredmény szempontjából ez nem oszt nem szoroz.

A Mexikó-rali végeredménye:

1. Loeb (FRA), Citroen DS3 WRC 4:15:32,7

2. Hirvonen (FIN), Citroen DS3 WRC +42:4

3. P. Solberg (NOR), Ford Fiesta RS WRC +2:11,4

4. Ostberg (NOR), Ford Fiesta RS WRC +4:51.5

5. Tanak (EST), Ford Fiesta RS WRC +5:02,6

6. Al-Attiyah (QAT), Citroen DS3 WRC +6:41,4

7. Araújo (POR), Mini JCW WRC +12:46,9

8. Ogier (FRA), Skoda Fabia S2000 +14:57,8

9. Block (USA), Ford Fiesta RS WRC +22:26,8

10. Trivino (MEX), Ford Fiesta RS WRC +23:30,7

16. Érdi (HUN), Mitsubishi Lancer Evo X +1:14:56,8

 

Az élmezőny állása a verseny után (helyezésért kapott pontok + Power Stage pontok):

1. Loeb (FRA), Citroen 58+8p

2. Hirvonen (FIN), Citroen 48+2p

3. Solberg (NOR), Ford 42+5p

4. Ostberg (NOR), Ford 27+1p

5. Latvala (FIN), Ford 25+1p

A bejegyzés trackback címe:

https://fotura.blog.hu/api/trackback/id/tr64311243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása