A francia tetemes előnnyel nyerte meg a Mexikó-ralit, Ostberg, Hirvonen és Neuville voltak vele partiban ideig-óráig, de komolyan nem tudták megszorongatni a pontversenyben is vezető VW pilótát.
fotó: WRC
A verseny annyira izgalommentes volt, hogy nem vagyok hajlandó szokásos hosszúságú, szakaszokra lebontott összefoglalót írni, valószínűleg nem is ismerek annyi magasztaló jelzőt amivel szóismétlés nélkül Ogier teljesítményét illethetném.
Neuville egyetlen részsikerét már az első, egy kilométer hosszú utcai gyorsaságin megszerezte, a második szakaszon viszont beindult a francia-német gőzhenger és csak Mads Ostberg volt képes feltartóztatni egy darabig. A második napon négy szakaszt nyert - Ogier hetet - és egészen a harmadik nap elejéig egy perc alatt tudta tartani hátrányát, de akkor előbb a kuplung majd a töltés is elszállt a Fiesta WRC-ben, így fel kellett adnia a küzdelmet. Vasárnap még visszaállhatott a Rally 2 szabály értelmében, de csak a 11. pozícióig tudta felverekedni magát. A második helyet így Hirvonen örökölte meg, aki szokás szerint nem túl gyorsan (összesen két szakaszt nyert), de megbízhatóan versenyzett, így idei legjobb helyezését könyvelhette el. Thierry Neuville sokáig tartotta a lépést Ostberggel és Hirvonennel, de a 395 km hosszú futam végére már a finnhez képest is összeszedett csaknem egy percet. Így is élete legjobb helyezését érte el a dobogó legalsó fokát elfoglalva, ezzel ismét három különböző márka versenyzője állt a pódiumon. Dani Sordo ezúttal Loeböt helyettesítve a Citroen első számú csapatában indult és az utolsó gyorsot behúzva szállított egy értékes negyedik helyet a címvédő alakulatnak. A Fordnál Hänninen helyett Al-Attiyah indult és a katari idei első versenyén rögtön ötödik lett. Hozzá hasonlóan a Citroen gyári autójába beülő Atkinson, Ken Block és a tavalyi PWRC bajnok Guerra is Mexikóra időzítette idei debütálását, ilyen sorrendben is érték célba. Block és Guerra pályafutása legjobb eredményét érte el. Az utolsó két pontszerző helyen az idén eddig mindig pontot szerző Prokop és a Ford második számú versenyzőjeként eddig nem túl eredményes Novikov végzett. Latvala újra betlizett a VW másik autójával, de a Power Stage-en legalább megcsípett egy pontot Ogier és Ostberg mögött.
Ogier 23 szakaszból 15-öt megnyerve közel három és fél perc előnnyel győzött Mexikóban, ezzel pályafutása kilencedik világbajnoki futamgyőzelmét aratta. A jelenlegi (értsd: Loeb nélküli) mezőnyben csak Hirvonen nyert többször, de ha így folytatja, még idén beérheti a finn 15 sikerét. Arra a szezon eleji kérdésre, hogy a Volkswagen kellően gyors és megbízható lesz-e, már tudjuk a választ, most már inkább az a kérdés, a többiek elég gyorsak és megbízhatóak lesznek-e ahhoz, hogy megnehezítsék Ogier egyelőre sétagaloppnak tűnő bajnoki menetelését?
WRC-2-ben katari győzelem született, a fordos Abdulaziz Al-Kuwarit a PWRC-ből ismerős Nicolás Fuchs (Mitsubishi) és Ricardo Trivino (Mitsubishi) követték, összetettben még mindig a skodás Sepp Wiegand vezet. A WRC-3 eddig erős buktának tűnik, a három idei versenyből csak Monte Carlóban neveztek a kategóriába és akkor is csak Sébastien Chardonnet ért célba, így ellenfelek nélkül vezeti a "bajnokságot".
A ralin egyébként elég kevesen, mindössze 25-en indultak, 20 egység el is érte a célt.
A Mexikó-rali végeredménye:
1. Ogier (FRA), Volkswagen Polo R WRC 4:30:27,0
2. Hirvonen (FIN), Citroen DS3 WRC + 3:28,9
3. Neuville (BEL), Ford Fiesta RS WRC + 4:23,8
4. Sordo (ESP), Citroen DS3 WRC + 6:06,7
5. Al-Attiyah (QAT), Ford Fiesta RS WRC + 8:34,5
6. Atkinson (AUS), Citroen DS3 WRC + 11:28,0
7. Block (USA), Ford Fiesta RS WRC + 11:48,3
8. Guerra (MEX), Citroen DS3 WRC + 12:49,8
9. Prokop (CZE), Ford Fiesta RS WRC + 14:29,0
10. Novikov (RUS), Ford Fiesta RS WRC + 17:15,3
A pontverseny állása:
1. Ogier (FRA), Volkswagen 74 pont
2. Loeb (FRA), Citroen 43 pont
3. Hirvonen (FIN), Citroen 30 pont
4. Sordo (ESP), Citroen 27 pont
5. Ostberg (NOR), Ford 26 pont
Következik a Portugál-rali április 11. és 14. között.