Forma.Túra.Rally.

Forma.Túra.Rally.

250 P5 Berlinetta Speciale

2023. július 08. - eszgbr

1968_ferrari_250_p5_01.jpgfotó: carozzieri-italiani.com

1968-tól a sportautó világbajnokságon induló prototípusok hengerűrtartalmát 3 literben maximalizálták, így már nem állhatott rajthoz az előző évi vb-t megnyerő négyliteres Ferrari 330 P4. Tiltakozásképpen a Ferrari távol maradt a '68-as bajnokságtól és csak egy évvel később tért vissza a 312 P-vel.

Ugyanakkor a Pininfarina a Genfi Autószalonra készített egy tanulmányautót, ami a P4 alapjaira épült, de egy 3 literes V12-es került bele. Ez volt a 250 P5 Berlinetta Speciale. Az autó természetesen csak egy stílustanulmány, de talán ad némi támpontot, hogyan nézhetett volna ki a Ferrari 1968-as versenyautója, ha elkészül.

1968_ferrari_250_p5_03.jpgfotó: carozzieri-italiani.com

A bejegyzés trackback címe:

https://fotura.blog.hu/api/trackback/id/tr8118162470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2023.07.12. 11:43:31

Üdv a megint blogoszférában!
Látom megvolt a kötelező félévi jelenlét :)

Szerintem ezt a verdát inkább utcai vevőknek szánták :), lásd a nagydíjakat túlélt háború előtti vasak amik karosszériaépítőknél kapták meg az utcai formájukat. Ez a forma inkább lélegzetelállító mint funkcionális... : )

eszgbr 2024.02.11. 17:03:45

@Ződ2000: Igen, egyetértek, ez nyilván csak egy stílustanulmány volt, de azért megidézi a korabeli versenyautókat is. :)
süti beállítások módosítása