Sébastien Loeb közúti balesetet szenvedett, így Latvala nyugodtan gurulhatott be a cardiffi célba.
A mai nap ott folytatódott, ahol a tegnapi abbamaradt: Jari-Matti Latvala nyerte a 18. szakaszt (Halfway 1, 14,93 km) Sébastien Loeb előtt, így továbbra is vezette az összetettet. A 19. gyorsaságihoz vezető etapon aztán megtörtént, amire valószínűleg senki nem számított: Sébastien Loeb és Daniel Elena karambolozott egy szabálytalanul közlekedő személyautóval. Senki nem sérült meg, de a Citroen DS3 annyira megsérült, hogy a friss világbajnok páros kénytelen volt feladni a Wales-ralit.
A nap leghosszabb szakaszán (Crychan 1, 22,73 km) ismét Latvala nyert Ogier és Meeke előtt, összetettben pedig már több mint három perccel vezetett a második helyet megöröklő Ostberg előtt.
A 20. gyorsaságin (Monument 1, 4,36 km) Sébastien Ogier is megszerezte első szakaszgyőzelmét, de még mindig távol volt a pontszerző helyektől. A figyelem eközben egyre inkább a harmadik helyért vívott párharcra összpontosult: a minis Kris Meeke lépésről lépésre közeledett a még versenyben lévő Solberg fivérhez, Henninghez.
Az utolsó három szakasz előtti szünetben 21,3 másodperc volt a hátránya, amiből a következő gyorsaságin rögtön lefaragott 8-at. A szakaszt amúgy ismét Latvala nyerte Ogier előtt.
Következett ismét a csaknem 23 km hosszú szakasz, ahol Meeke ugyan csak 4. lett Ogier, Latvala és Sordo mögött, de így is 11,5 mp-et vert Solbergre! A döntés tehát a Power Stage-re maradt, ahol a három leggyorsabb bónuszpontokat is kap. A 4,36 km-es gyorsaságin igazi vérre menő csatára számíthattunk, Meeke-nek és a Mininek presztízskérdés volt, hogy ledolgozzák 1,8 mp-es hátrányukat és Nagy-Britanniában egy brit versenyző brit autóval álljon fel a dobogóra.
A helycsere azonban elmaradt. A Power Stage-et Ogier nyerte, így a verseny korai szakaszában elkövetett hibája ellenére 3 ponttal gyarapodott a hétvégén. Sordo a Katalán-ralihoz hasonlóan most is begyűjtötte a másodiknak járó 2 pontot, míg a versenyt megnyerő Latvala lett a harmadik. Henning Solberg a kilencedik legjobb időt futotta, de ez is elég volt, hogy megtartsa összetett harmadik helyét, mivel Meeke 5,4 másodperccel gyengébb időt ment, miután hibázott a döntő pillanatokban és megpördült.
A 2011-es Wales-ralit tehát Jari-Matti Latvala és a Ford nyerte, a szintén Fiestával versenyző Mads Ostberg és Henning Solberg előtt.
A világbajnoki cím sorsán azonban már ez sem változtatott, Sébastien Loeb zsinórban nyolcadszor sem talált legyőzőre, míg a Citroen zsinórban negyedszer, összességében hetedszer lett a legjobb konstruktőr.
A Wales-rali végeredménye:
1. Latvala, Ford Fiesta RS WRC 3:27:03,5
2. Ostberg, Ford Fiesta RS WRC +3:42,9
3. H. Solberg, Ford Fiesta RS WRC +7:05,1
4. Meeke, Mini JCW WRC +7:12,3
5. Wilson, Ford Fiesta RS WRC +8:57,3
6. Tanak, Ford Fiesta RS WRC +9:27,1
7. Novikov, Ford Fiesta RS WRC +9:47,7
8. Kuipers, Ford Fiesta RS WRC +10:12,7
9. Block, Ford Fiesta RS WRC +16:01,2
10. Araújo, Mini JCW WRC +17:01,6