A Német Nagydíj legfontosabb hozadéka az új, kevlárköpenyes Pirellik bevetése volt, amelyeket a Kanadai Nagydíj pénteki napján már teszteltek a csapatok, de a bevetésüket a Ferrari, a Lotus és a Force India megvétózta. Silverstone után azonban nem volt kérdés, hogy új gumikra van szükség. A változástól mindenki a Red Bull és a Mercedes további erősödését várta, ám az erőviszonyok nem olyan irányba változtak ahogy az F1-es közvélemény remélte. Meglepetésre a Mercedes látványosan szenvedett a hosszabb etapokon, de a Ferrari és a Lotus nem szakadt le a várt módon. Sőt, utóbbi istálló a júliusi melegben új erőre kapott és a Red Bull közvetlen kihívójává vált. A Ferrari az időmérőt feláldozta, hogy az élmezőny többségétől eltérően a keményebb keveréken rajtolhassanak Alonsoék, a győzelemre így sem volt esélyük, a spanyol végül a dobogóról is lemaradt.
A McLaren újra a középmezőny élére állt, miközben a Force India korábbi kiváló tempójának nyoma sem volt, ahogy a Toro Rosso hétvégéje csúcsának is Ricciardo 6. rajthelye bizonyult. Jól ment viszont Hülkenberg a Sauberrel, az időmérőn és a futamon is befért a legjobb tízbe. A Williams-Caterham-Marussia triónál továbbra sincs semmi jele az előrelépésnek.
1. Red Bull (Legutóbbi helyezés: 1./ Helyezések átlaga: 1,89)
2. Lotus (Lh: 3./ Há: 2,78)
3. Ferrari (Lh: 4./ Há: 2,33)
4. Mercedes (Lh: 2./ Há: 3,11)
5. McLaren (Lh: 7./ Há: 5,67)
6. Sauber (Lh: 8./ Há: 7,67)
7. Force India (Lh: 5./ Há: 5,67)
8. Toro Rosso (Lh: 6./ Há: 7,33)
9. Williams (Lh: 9./ Há: 8,56)
10. Caterham (Lh: 10./ Há: 10,33)
11. Marussia (Lh: 11./ Há: 10,67)