Mark Bisset, a Primotipo blog írója találta ezeket a képeket a Ferrari 156 Forma-1-es autó teszteléséről, sőt a szereplők többségének kilétét is kiderítette. A képek 1961 áprilisában, a "cápaorrú" 156-os modenai tesztjén készültek és kiváló tablót adnak az autóval később világbajnoki címet nyerő Scuderia legfontosabb tagjairól.
fotó: Klemantaski/Getty Images
Az autó orrára dőlve Luigi Bazzi, a csapat vezető szerelője látható, mellette Medardo Fantuzzi, akinek karosszéria műhelye számos korabeli Maseratit és Ferrarit öltöztetett. A 156 kivételes formáiért is ő felelt.
Az autóban az amerikai Richie Ginther ül, aki a hatvanas évek első felében több csapat sikereiből kivette részét. 1960-ban került a Ferrarihoz és kiváló tesztpilótának bizonyult, a pályán viszont többnyire csak harmadik számú versenyző volt. Miután szemtanúk jelentései szerint együtt ebédelt Tony Ruddal, a BRM főtervezőjével, Enzo Ferrari nem újította meg szerződését. 1962-ben a BRM-hez távozott, ahol három évig volt másodhegedűs Graham Hill mögött. A csapat mindhárom évben az első kettőben zárt a konstruktőri pontversenyben. 1965-ben a Hondához igazolt, ahol végre első számúként tekintettek rá és Mexikóban megszerezte a japánok és saját maga első F1-es győzelmét.
Ginther fölé Carlo Chiti, az autó főtervezője hajol. Az autó mögött kalapban Romolo Tavoni, a Ferrari sportigazgatója áll. Chitivel együtt ő is távozott év végén a "nyolcak" palotaforradalma után.
Jobbra a 250 GT kupénak támaszkodva Phil Hill, aki ez évben világbajnoki címet nyert a 156-ossal, mellette pedig maga Enzo.
A második kép bal oldalán Chiti és a Commendatore látható, középen sötét zakóban az oszlop mellett pedig a fiatal Mauro Forghieri, aki a következő két évtized sikereinek egyik fő letéteményese lett.
Kerekek nélkül még jobban kivehető az autó fantasztikus formája, érthető miért tartják sokan a 156-ost a valaha készült egyik legszebb F1-es autónak.
fotó: Klemantaski/Getty Images