November a férfiakat érintő betegségek megelőzésére és kezelésére irányuló törekvések hónapja, különös tekintettel a csak a férfiakat érintő prosztata- és hererákra. Ma már mindkét típus a legjobb arányban gyógyítható rákbetegségek közé tartozik, feltéve, hogy időben megtörténik az észlelése és kezelése, ezért különösen fontos, hogy az ember ne ódzkodjon a rendszeres szűrővizsgálatoktól és ne habozzon orvoshoz fordulni, ha valamelyik betegség jeleit észleli magán.
Keke Rosberg és Nigel Mansell, a Williams-Honda istálló két versenyzője 1985-ben
Az Ausztráliából indult Movember mozgalom neve az angol moustache (bajusz) és a november szavak összevonásából született, résztvevői pedig e hónapban bajusz növesztésével igyekeznek felhívni a figyelmet az inkább a férfiakra jellemző különböző (akár mentális) betegségek megelőzésére, a rendszeres szűrővizsgálatok fontosságára.
Ennek apropóján összegyűjtöttem tíz egykori autóversenyzőt, akik sebességük mellett legendás bajuszukkal is kitűntek a mezőnyből, arcszőrzetüket pedig igyekeztem aszerint értékelni, mennyire feleltek meg az adott korszaknak:

Kit carok a spanyol aszfaltos bajnokság egyik állomásán, 1998-ban. Jobbról balra: Citroën Xsara Kit Car, két Peugeot 306 Maxi, Renault Mégane Maxi, Citroën Saxo Kit Car és Peugeot 106 Maxi
Oriol Gómez és Marc Martí a Seat Ibiza Kit Carral az 1998-as Szafari-ralin. A Seat 1997-ben váltott sárgára a korábban használt libazöld alapszínről
Freddy Loix / André Malais, Opel Astra GSi 16V, Rallye Sanremo, 1994
Gianfranco Cunico / Stefano Evangelisti, Ford Escort RS Cosworth, Rallye Sanremo, 1993 (fotó: juwra.com)
Jo Schlesser, Honda RA302, Francia Nagydíj, 1968