Forma.Túra.Rally.

Forma.Túra.Rally.

Kiváló nyitány Button győzelmével

2012. március 18. - eszgbr

Nagyszerű futammal vette kezdetét a 2012-es formula-1-es idény, volt itt minden: előzések, műszaki hibák, meglepetések és csalódások, dráma az utolsó körben... Magát a versenyt nem kívánom részletesen ismertetni, azt máshol mások már színvonalasabban megtették, inkább csak pár gondolatot osztanék meg a versenyzőkről és a csapatokról.

McLaren

A wokingiak egyértelműen a mezőny élén kezdték az évet, az időmérőt uralták és a versenytempójukkal sem volt gond. Jenson Button az első kanyartól kezdve oktatta a mezőnyt, gyakorlatilag senki nem jelentett komoly veszélyt rá, ha volt hiányérzetünk a verseny után, az legfeljebb azért lehetett, mert a győzelemért nem folyt komoly harc. Lewis Hamiltonnak már rázósabb volt a versenye, nem elég, hogy a csapattárs lerajtolta, végül még Vettel is elé került, így érthető, hogy nem volt őszinte a mosolya a dobogón. Az autó nem csak szép, de gyors is, a McLaren az év eleji teszteknek megfelelően az év egyik favoritja lehet.

Red Bull

Az év eddigi szenzációja, hogy a Red Bull elveszítette domináns szerepét. Meglepő módon az időmérőn gyengébben muzsikáltak, mint a futamon. Sebastian Vettel is jó versenyt futott, ha a szombati kvalifikáción jobban szerepel, talán a győzelemért is harcolhatott volna, így viszont második helyével kihozta a maximumot a futamból. Mark Webberre sem lehet panasz, azután, hogy a nem túl acélos rajtja után két autóval is koccant és visszacsúszott, a negyedik hely nála is a lehetőségek határát jelentette. A Red Bull ha nem is a leggyorsabb, de az első két csapat közt biztosan ott van, aki McLaren-Red Bull és Button-Vettel csatát vár az idei bajnoki címekért, az valószínűleg nem lő nagyon mellé. Hozzájuk csatlakozhat még Lewis Hamilton, ahogy Wéber Gábor is megjegyezte, ők hárman lehetnek azok akiknek idén komoly esélyük lehet az újabb bajnoki címre. Így akár papírformának is nevezhetjük a melbourne-i dobogót.

Ferrari

A Ferrari katasztrofálisan szerepelt az első éles bevetésen és a versenyük is csak félig-meddig hozott javulást. Az időmérő után én magam is temettem a csapatot és már a kilencvenes évek első felének eredménytelenségét vizionáltam, de Fernando Alonso révén valamelyest visszanyertem az olaszokba (vagy inkább a spanyolba) vetett bizalmamat. A versenytempó meglepően jó volt, a győzelemért ugyan nem küzdhetett és végül a dobogóra sem volt esélye a kétszeres világbajnoknak, de az ötödik helye biztató a továbbiak szempontjából. Felipe Massa viszont nem tudott kimászni a abból gödörből, amibe 2009-es balesete után került. Látva, hogy az autó mégsem olyan gyatra mint azt elsőre mindenki gondolta, elfogadhatatlan, hogy a brazil a középmezőnyben csatázzon és rendre alulmaradjon az erélyesebb pilótákkal szemben, mindenkinek megváltás volt a kiesése. Továbbra is tartom, hogy hiba volt a csapat részéről idén neki adni az egyik pilótaülést.

Mercedes

A Mercedes számomra a hétvége negatív meglepetése, vagy inkább azt mondanám, hogy a vasárnapé. Az időmérőn Michael Schumacher a biztató negyedik helyet szerezte meg és váltóhibájából fakadó kieséséig a harmadik helyet tartotta a két McLaren mögött. A Mercedes azonban egyelőre sem tempóban, sem gumikímélésben nem veszi fel a versenyt a McLarenekkel, a győzelemre nem volt reális esélyük. A nagyobb csalódást számomra Nico Rosberg jelentette, ez nem az ő hétvégéje volt. Persze egy futam alapján nem akarom leírni, hiszen akár még a bajnoki címért is küzdhet, de ha a győzelem a cél, akkor az időmérőn és főleg a versenyen sokkal jobban kell teljesíteni, mint most.

Lotus

A Lotus viszont túlteljesítette az elvárásaimat, jelen pillanatban úgy tűnik tényleg tudják azt, amit az optimista szemlélők prognosztizáltak, vagyis tempójuk alapján ott vannak az élmezőny mögött és ahogy ők maguk is várták, a Mercedesszel és a Ferrarival harcolhatnak. Romain Grosjean szolgáltatta az időmérő bombameglepetését a harmadik rajtkocka elhódításával, kár, hogy az egyébként nem túl fényes rajt után törött felfüggesztéssel a kavicságyban végezte. Kimi Raikkönen az elbaltázott kvalifikáció után erős versenyt futott és végül az egészen szenzációs hetedik helyen ért célba. Azt hiszem ilyen versenyeket várnak tőle a rajongók és a közvélemény is, érdekes lesz látni mire jut majd, ha előrébbről rajtolhat.

Williams

A Williams volt az egyik nagy meglepetés a hétvégén, Bruno Sennára egyelőre nem sok szót fecsérelnék, Pastor Maldonado viszont élete eredményét érhette volna el, ha... Ha kissé higgadtabb és megelégszik a biztos hatodik hellyel, ahelyett, hogy az utolsó körben az ötödiket hajszolva a betonfalra kenődjön! Már az is nagy előrelépés volt, hogy a tavaly csak szenvedő és már-már a sereghajtók szintjére süllyedő Williamsszel bejutott a Q3-ba, a versenyen pedig végig jó tempóban, a stabil pontszerzők között autózott. Örülnék, ha állandósítani tudnák ezt a színvonalat és akár a Mercedesszel, Ferrarival, Lotusszal küzdhetnének. Egy ilyen patinás csapathoz méltatlan a 2011-eshez hasonló szereplés, minimum a középmezőny elején lenne a helyük.

Sauber

A tesztek alapján a Sauber-Ferrarit sokan a mezőny első felébe várták és nem is kellett csalódniuk. Már az időmérőn is igen jó tempót futottak, de néhány malőr miatt nem tudtak a tudásukhoz méltó eredményt elérni. A versenyen adott volt a lehetőség a javításra, Kamui Kobajasi hozta a tőle megszokott agresszív, kíméletlenül, de eredményesen előző stílust, Sergio Pérez pedig a lassan védjegyévé váló, maratoni etapokkal és egy kiállással abszolválta a versenyt. A Sauberben mindenképp van potenciál, bár tavaly is jól kezdték az évet, remélhetőleg idén végig tartani tudják ezt a színvonalat és megragadnak a középmezőny elején.

Toro Rosso

A Williams és a Sauber mellett a másik pozitív meglepetés a középmezőnyből. 2011 második felében már igen biztató eredményeket hoztak, akkor még Sébastien Buemivel és Jaime Algersuarival. Most két nem kevésbé fiatal és nem kevésbé ambiciózus pilótával, az újonc Jean-Éric Vergne-nyel és a majdnem újonc Daniel Ricciardóval ostromolhatják a pontszerző helyeket, várhatóan nagy csatákat vívva a fentebb említett két gárdával.

Force India

Az előszezoni tesztek alapján többen a Sauberhez hasonlították a Force Indiát és hasonló jó eredményeket vártak tőlük. Egyelőre ezek az eredmények Paul di Resta tízedik helyében öltöttek képet. Az egy év után visszatérő Nico Hülkenberg egy 9. rajthellyel jelezte, hogy nem olyan rossz ez az autó, a versenyből azonban az első körben kiállni kényszerült. Leírni semmiképpen nem szabad őket, fiatal és gyors pilótáik vannak és a középmezőny (meg úgy általában az egész mezőny) nagyon sűrű, versenyről versenyre változhatnak az erőviszonyok. Tudom, hogy ez a szokásos rizsa a verseny szorosságáról, de idén tényleg úgy tűnik, hogy senki nem tudott nagyon meglépni az üldözőktől és egy roppant izgalmas szezon kerekedhet a 2012-es évadból.

Caterham

Sajnos a Caterhamről nem mondható el, hogy meglepetésre nagyot léptek előre, jelenleg még mindig a senki földjén tanyáznak, a középmezőny mögött, de jócskán a két sereghajtó csapat előtt. Sem Heikki Kovalainen, sem Vitalij Petrov nem ért célba, így nem tudhatjuk végül milyen eredményt érhettek volna el, de nagyon úgy tűnik, hogy a pontszerzéstől még mindig távol állnak.

Marussia

Semmi előrelépést nem tapasztaltam az eddigi évekhez képest, egyetlen pozitívum, hogy ők legalább elindulhattak, sőt mindkét autójuk célba is ért.

HRT

Nehéz megmondani, hogy mire lesznek képesek, úgy tűnik már az is eredmény lesz számukra, ha elindulhatnak a versenyeken. Nem vagyok meggyőződve, hogy be tudják fejezni a szezont.

A bejegyzés trackback címe:

https://fotura.blog.hu/api/trackback/id/tr844323724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása