Forma.Túra.Rally.

Forma.Túra.Rally.

Alonso és Pérez hihetetlen csatája a győzelemért

2012. március 25. - eszgbr

Az esélytelen Alonso és a semmiből feltörő Pérez nagyszerű versenyét hozta az esős Maláj Nagydíj, Button, Vettel és a Mercedesek betliztek. A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj izgalmak és események terén feladta a leckét, de a malajziai futam még magasabbra emelte a lécet. A versenyt 9 kör után meg kellett szakítani a heves esőzés miatt, majd' egy órát vártak a versenyzők az újraindításra. Az eső a verseny nagy részében esett és ez alapvetően befolyásolta a futam végkimenetelét.

A Ferrari az időmérő alapján nem tudott előrébb lépni a szezonnyitón látottakhoz képest, úgy tűnt a Mercedes és a Lotus is egyértelműen gyorsabb náluk. Alonso jól rajtolt, de ez még kevés lett volna az üdvösséghez. Nedves pályán az autó nem volt akkora hátrányban mint szárazon, a Ferrari taktikai szempontból is a jobbik oldalát mutatta, a győzelemhez pedig a spanyol minden tudását latba vetette, és óriási versenyt futva megérdemelten nyert. Ilyen az amikor a mezőny egyik, ha nem legjobb pilótája mindent belead és a körülmények is úgy alakulnak, hogy a versenyzői zsenialitás sokkal fontosabb a versenyképes technikánál.

Azonban a ferrarisok minden igyekezete kevésnek bizonyult volna, ha Sergio Pérez nem hibázik pár körrel a vége előtt. A Sauberről is elmondható mindaz ami fentebb elhangzott a maranelloiakkal kapcsolatban, ehhez jött még, hogy az autó és a mexikói is kiválóan bánik a gumikkal, így folyamatosan közelíthetett az élen autózó Alonsóhoz. Ha nincs a hibája utolérte és valószínűleg meg is előzte volna a ferrarist, de ez a második hely is fantasztikus eredmény. Amikor bejelentették, hogy a fiatal mexikói vezetheti az egyik Saubert (és nem a rutinos Nick Heidfeld), kissé lesajnálóan tekintettem rá és a svájci csapatra is, nem vártam sokat tőle. A 2011-es szezonban nyújtott teljesítménye után viszont  már az idei évre a Ferrariba követeltem, a mai versenye után pedig szinte biztos, hogy ő lehet Massa utódja.

Hamilton ismét a pole-ból indulhatott és ismét "csak" a harmadik helyen végzett, bár ezek között a kaotikus körülmények között ez is igen jó eredmény, ráadásul a pontversenyben is második Alonso mögött.

Sokkal rosszabbul járt az ausztráliai győztes Button, aki előbb ütközött a HRT-s Karthikeyannal, majd gumiproblémái miatt plusz boxkiállásra kényszerült, végül a 14. helyen intették le. Hasonlóan járt Vettel is, aki egész hétvégén nem volt meggyőző, Karthikeyan pedig teljesen hazavágta a versenyét, pedig talán a dobogóra is lett volna némi esélye. A hétvége csalódását ismét a Mercedes szolgáltatta, az időmérőn tovább javultak Melbourne-höz képest, a verseny viszont megint katasztrofálisan végződött. Schumacher hamar hátracsúszott, mivel a rajt után Grosjean kiforgatta, ennek fényében tűrhető a 10. helye. Rosberg szorgalmas munkával ismét hátraküzdötte magát a középmezőnybe. A legnagyobb gondjuk, hogy a W03 zabálja a gumikat, egy körön gyorsak, de a versenyen hamar elkoptatják a Pirelli abroncsokat. Amíg erre nem találnak megoldást Ross Brawnék, addig ne várjuk az ezüstnyilakat a dobogó közelébe.

Jónak tűnik viszont a Lotus-Renault, időmérős és versenytempójuk alapján is az első 4-5 gárda közé sorolhatjuk őket. Grosjean ismét hamar kiesett, Kimi Raikkönen viszont stabilan teljesítette a káoszfutamot és Button illetve Vettel kihullása után a tíz pontot érő ötödik helyen  ért célba. Feltétlenül meg kell említeni a Williams-Renault-kat, Maldonado ismét jó versenyt futott és a hatodik helyen is állt, de megint a legvégén kényszerült feladni a küzdelmet, ezúttal technikai okokból. Eközben viszont megnyílt a lehetőség Bruno Senna előtt, hogy élete legjobb eredményét elérve a hatodik helyen fejezze be a futamot. Pontszerző helyen ért célba mindkét Force India, közre fogva az élete második F1-es hétvégéjén nyolcadikként záró Vergne-t.

A mai versenyen volt szerencsém összehasonlítani a német RTL és a Magyar Televízió közvetítését és itt is ott is feljegyezhettem hiányosságokat és pozitívumokat is. Az MTV-nek véleményem szerint ilyen formában felesleges kiutaztatnia két kommentátort a helyszínre, mivel ez semmilyen pluszt nem ad  a közvetítéshez. Bőven elég lenne Szujó Zoltánt elküldeni, aki készítene néhány riportot, esetleg futam közben bejelentkezne az élő adásban. Ezt a szintet az RTL Klub is hozta egy liftből (itt most nem a kommentátori munka színvonalára gondolok). Tudom, a német RTL mellett csak kevesen, Európában talán még a BBC engedheti meg, hogy hatalmas apparátussal, szakértővé avanzsált ex-F1-es versenyzőkkel kivonuljon a helyszínre és ott akár a futam előtt közvetlenül, a rajtrácson mikrofonvégre kapja az épp az autója mellett álldogáló Sebastian Vettelt vagy Felipe Massát. Ezt az MTV nem engedheti meg magának, épp ezért felesleges a helyszíni közvetítés is, ráadásul eddig mindkét futamon megszakadt a kapcsolat a helyszín és Budapest között.

Amiben viszont jobbak voltak a magyar tv-sek, hogy abban a szűk egy órában, amíg állt a verseny, ők a helyszínt mutatták, végigkísérhettük, hogy mi történik ilyen esetekben a rajtrácson, a boxutcában, míg az RTL-en mindenféle reklámokat és korábban elkészített videókat mutattak (amikor átkapcsoltam épp Timo Glock haknizott néhány bója között egy gokarttal). A magyar közvetítés színvonalára egyébként nem panaszkodnék, Mezey Dániel most nem mondott annyi butaságot, mint egy hete, de azért még van hova fejlődnie, Wéber Gábor pedig megvárhatná, míg a kolléga befejezi a mondókáját, anélkül, hogy ő a szavába vágna. A korábbi évek agyzsibbasztó vinnyogásáról és egymás oltásáról viszont lemondhatunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://fotura.blog.hu/api/trackback/id/tr884338437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása