Mark Webber szezonbeli második győzelmét aratta a Brit Nagydíjon, miután négy körrel a leintés előtt megelőzte a rajt-cél győzelem felé haladó, de a gumikkal kevésbé jól taktikázó Alonsót. Vettel harmadik, Massa negyedik, Hamilton hazai pályán csak nyolcadik lett.
A szinte biztosra vett vasárnapi esőből semmi nem lett, így teljesen száraz körülmények között teljesíthette a mezőny az 52 körös versenyt. Az első tízből csak Alonso és Hamilton döntött úgy, hogy a keményebb keveréken rajtol el, utólag vizsgálva egyik sem volt nyerő taktika, a lágy Pirellik ugyanis elég keveset bírtak az angol aszfaltcsíkon. Alonso két kemény etap után az utolsó 14 körre rakatta fel a lágyat, míg Hamilton a verseny közepén teljesített egy mindössze 7 körös lágy gumis etapot. A Red Bull viszont jól kalkulált, nemcsak a saját gumibeosztásukkal, de Alonsoéval is, így addig ösztökélték a második helyről rajtoló és a döntő előzésig ott is haladó Mark Webbert, míg a spanyol alatt tényleg elfogytak a végére az abroncsok és a 48. körben átvehette tőle az első helyet. A Ferrari Felipe Massát más taktikával indította útnak és be is jött, a brazil esélyes volt a dobogó legalsó fokára is, de végül alulmaradt Vettellel szemben.
Ismét jó volt a tempója a Lotusoknak, de a győzelemre még mindig nem volt esélyük, Raikkönen minden igyekezete ellenére csak egy helyet javított a kvalifikációhoz képest, az ötödik hely mellett a leggyorsabb körrel vigasztalódhatott. Grosjean viszont végig egyenletesen nagyon gyors volt, a kilencedik helyről rajtolva is esélyes lehetett volna a dobogóra, ha a rajt után nem ütközik össze Paul di Restával, akire külön kíváncsi lettem volna, mivel saját bevallása szerint már tegnap is száraz pályára állították be az autóját, míg a többiek esőre készültek. A skóthoz hasonlóan ígéretes versenyt dobott el önhibáján kívül Sergio Pérez, akit Maldonado takarított le a pályáról egy előzési kísérlete során. Bár a mai manővere nem volt olyan súlyos, mint két héttel ezelőtt Hamilton falba lökése, hiszen most egy megcsúszás miatt ütközött a mexikóinak, de nálam kiérdemelte a „Forma-1 Balotellije” címet. Az olasz csatárhoz hasonlóan időnként képes klasszis teljesítményre, ráadásul egy jó közepes Williamsszel, máskor meg teljesen agyatlanul ösztönből, rossz ösztönből cselekszik és teszi tönkre mások, jobb esetben csak saját versenyét. A 16. helyen, körhátrányban intették le, míg lassabb, de higgadtabb csapattársát, Bruno Sennát a 2 pontot érő kilencediken.
Csalódást keltő volt a Mercedes és a McLaren is. A hűvösebb, esős időmérőn Michael Schumacher nagyon jól ment, a futamon a harmadik rajtpozícióját viszont csak egy hetedik helyre tudta beváltani. Úgy tűnik egyszerűen ennyit tud a Mercedes, ha azt vesszük, hogy a jelenlegi top3 csapat, a Red Bull-Ferrari-Lotus trió autói végeztek csak előtte, akkor még nem is olyan rossz ez a helyezés. Rosberg viszont teljesen eltűnt a középmezőnyben, ráadásul egy kerékcseréjét is elrontották, így a 15. helyen vánszorgott be a célba. Esélye sem volt a McLarennek a mai napon, Hamilton nyolcadiknak indult, nyolcadik lett, harcolni ugyan harcolt, de sansza sem volt egy jó eredményre. Rövid ideig vezetett is, míg Alonso meg nem előzte úgy, hogy addigra a spanyol már eggyel többször járt a boxban… Button szürkén, de legalább eredményesen versenyzett, a 16. helyről rajtolva jött fel a 10-ikre.
Akikre még érdemes volt odafigyelni, az a két Sauber és Hülkenberg, Péreznek kinézett egy jó pontszerző hely, de a fent részletezett események miatt korán búcsúzott, Kobajasi épphogy lemaradt az egy pontról, 11. lett, míg a force indiás német nem sokkal a vége előtt maradt alul Sennával szemben, nemcsak a pályáról, de a pontszerzők közül is kicsúszva (12. lett).
Összességében egy jó versenyt láthattunk és a pontverseny is szorosabb lett: Webber 7 pontot hozott Alonsón, így már csak 13 egység a hátránya, Vettel 29, Hamilton már 37 ponttal van lemaradva. A konstruktőrök között értelemszerűen a Red Bull vezet 216 ponttal, a 152 pontos Ferrari most megelőzte a Lotust (144) és a McLarent (142).
Hatalmas poén volt az új dobogó, a két oldalt elhelyezett fal a korábbi világbajnokok aláírásával nagyon szép gondolat volt, ahogy az is, hogy a háromszoros világbajnok Sir Jackie Stewart már a dobogón meginterjúvolta az első három helyezettet. Egyedül az átforduló zászlós táblák nem nyerték el a tetszésemet, a helyett visszahozhatnák a klasszikus felvont lobogókat, de a többi újdonság maradhat.