Az elmúlt egy hónapban, de igazából a nyár nagy részében alig foglalkoztam a bloggal, amiben közrejátszott a foci Eb és az olimpia is, de leginkább a lustaság. Az előbbi kettő amúgy sem mentség egy autós blognál. A mai nappal viszont kezdetét vette az ősz, az utolsó évszak amikor még zajlik az élet a motorsportok körül, így érdemes egy pillantást vetni a nyár második felének versenyeire. (Oké, úgyis tisztában van mindenki, hogy mi történt az elmúlt futamokon, az elmaradt posztok pótlása csak a lelkiismeretem megnyugtatása végett történik.)
Hockenheimben még mindig Alonso állt a reflektorfényben, Silverstone után ismét megszerezte az első rajtkockát, de ezúttal ki is tartott a futam végéig. Pedig most tényleg végig nyomás alatt kellett vezetnie, a második helyről rajtoló Vettel és a hetedikről előretörő Button egyértelműen gyorsabb volt nála, lelépniük mégsem sikerült a spanyolt. Alonso egész hétvégén klasszis teljesítményt nyújtott, talán csak azért nem kezdett mindenki ódákat zengeni róla, mert a másik két idei győzelme még ennél is nagyszerűbb volt. Egyébként sem sok olyan ember van már az F1 környékén aki még nem méltatta volna idei teljesítménye miatt és nem őt tartaná a bajnokság első számú esélyesének. A hétvége meglepetésembere Jenson Button volt, aki végre felblendézett féléves szendergéséből és versenyben a harmadik, versenyen kívül a második helyet szerezte meg. A McLaren új fejlesztései szemmel láthatóan bejöttek a frome-inak, szükségük is van a jó teljesítményére, ha meg akarják szorongatni a konstruktőri bajnokság favoritjának számító Red Bullt.
És mégis mi volt ez a kavarás a dobogós helyek körül? A verseny legvégén a harmadik helyre visszacsúszott Vettel támadást indított a második pozíció visszaszerzéséért, de a visszafordítóból kigyorsítva Button szolidan az aszfaltozott bukótér felé terelte, a német ennek ellenére tovább nyomta a gázt és megelőzte a mclarenest. Csakhogy a manőver közben mind a négy kerékkel átlépte a pályát szegélyező fehér csíkot, így szabálytalanul, a pályán kívül szerzett előnyt. Mivel mindez az utolsó előtti körben történt, az ilyen esetekben szokásos boxáthajtásos büntetést már nem kaphatta meg, helyette utólag adtak hozzá 20 másodpercet az idejéhez, amivel az ötödik helyig csúszott vissza. A harmadik helyért járó 15 pontot így Kimi Räikkönen kapta meg, a másik utólagos előző pedig Kobayashi volt, aki ezzel élete legjobb eredményét érte el. Csapattársa, Pérez is jól szerepelt, a 12. helyről rajtolva lett hatodik, megelőzve az időmérőn brillírozó (4. rajthely) és a leggyorsabb kört is megfutó Schumachert, a teljesen szürke Webbert, az időmérőn szintén jól szereplő Hülkenberget és Rosberget.
A verseny legnagyobb vesztese Lewis Hamilton volt, aki 100.nagydíjának már a legelején hátrányba került egy defekt miatt, végül pedig egyedüliként a mezőnyből feladni kényszerült a futamot.
Alonso harmadik győzelmével 34 pontosra növelte előnyét Webberrel, és 44-re Vettellel szemben. A tökéletesen egypilótás Ferrari a Német Nagydíj után második volt a Red Bull mögött, a harmadik McLarent egy pont választotta el a negyedik Lotustól.