Forma.Túra.Rally.

Forma.Túra.Rally.

Hamilton kiesése után Vettel nyert Szingapúrban

2012. szeptember 23. - eszgbr

Sebastian Vettel szezonbeli második győzelmét aratta az 5. Szingapúri Nagydíjon, a dobogó két alsóbb fokára Jenson Button és az összetettben továbbra is vezető Fernando Alonso állhatott fel. Hamilton az élről kényszerült kiállni a balesetek miatt két körrel lerövidített versenyen.

Töretlen lendülettel érkezett Szingapúrba az elmúlt három futamot megnyerő McLaren-Mercedes és a verseny harmadáig úgy is tűnt, hogy most sem találnak legyőzőre. Vettel hiába volt erős a szabadedzéseken, az időmérőn kikapott Hamiltontól, de még az ismét megvillanó Maldonadotól is. Hamilton hiába vezetett biztos előnnyel Vettel és Button előtt (Maldonado kissé beragadt a rajtnál), a 22. körben váltóprobléma miatt feladni kényszerült a versenyt. 14 körrel később az Alonsóval a negyedik helyért csatázó, de a gumitaktikája miatt ekkor már vert helyzetben lévő Maldonado alatt is bemondta az unalmast a Williams. Alonso így már harmadik volt a Ferrari számára nem sok jóval kecsegtető futamon, végül ebben a pozícióban is fejezte be, ahogy azt már a bevezetőben is említettem. Előnye 29 pont Vettellel szemben, egyre inkább úgy tűnik, hogy kettejük közt fog eldőlni az idei bajnoki cím sorsa. A harmadik Raikkönen 45 pontos hátránya sem reménytelen még, de a Lotus eddig képtelen volt nyerni, anélkül meg nehéz előrébb lépni. Ráadásul a tempójuk sem mindig üti meg az élmezőny szintjét, Raikkönen csak 12. lett az időmérőn és a versenyben elért 6. helye is nagyban köszönhető a kieséseknek. Grosjean szorosan mögötte a 7. helyen ért célba.

Amíg az élen simán vezetett Vettel, addig a középmezőnyben zajlott az élet. Előbb a sereghajtó Karthikeyan csapta oda HRT-jét a falhoz, emiatt beküldték a biztonsági autót is. A látszólag indokolatlanul hosszúra nyúlt biztonsági autós szakasz lehetővé tette, hogy többen megkockáztassák a két kerékcserés taktikát, a biztonságosabb hárommal szemben. Erre még egy lapáttal rátett Michael Schumacher, aki nem sokkal az újraindítás után figyelmetlenségből féktávon belerongyolt Vergne autójába, mindkettejüket a partvonalon kívülre dobva. Ismét jött a Safety Car, így már az eredetileg három kiállással számoló Alonso is megspórolhatta az utolsó kerékcseréjét. A két baleset miatt végül a futam nem fért bele a két órás időlimitbe és kettő körrel le kellett rövidíteni. A szűk pálya több pilótának is gondot okozott, elsősorban az előzések során, Pérez, Kobajasi és Hülkenberg sem úszta meg kisebb autótörés nélkül, a legkomolyabb eset viszont két brazilhoz; Massához és Sennához köthető. Az előzni próbáló ferrarist Bruno Senna szinte felnyomta a betonfalra, a két autó összeért, de csodával határos módon nem tört össze egyik sem. Massa bravúrosan megfogta a kitörő Ferrarit és a következő kanyarban a belső íven elfordulva maga mögé utasította a Williams pilótáját, az esetet ugyan vizsgálták, de nem szankcionálták.

Massa egyébként nagy versenyt futott, csak a 13. helyről vághatott neki a futamnak és a rajt után ki is kellett jönnie kereket cserélni. Ennek következtében visszacsúszott az utolsó helyre, de részben a SC kétszeri beavatkozásának is köszönhetően végül 8. helyen intették le. Őt a két ausztrál, a magához képest erős Toro Rossoval (Vergne is pontszerző helyről esett ki) versenyző Ricciardo és a magához képest nem túl fényesen szereplő Webber követte a pontszerző helyeken. Nem esett még szó a 4-5. helyezettekről, Paul di Resta élete legjobb eredményét elérve negyedik helyre kormányozta be a szezon második felében hagyományosan jobban teljesítő Force India autóját (tavaly ugyanitt 6. volt), Nico Rosberg pedig szépen csendben becsordogált az ötödik helyre a Mercedesszel.

A  McLaren hiába a leggyorsabb, Hamilton az elmúlt öt versenyből kétszer győzött, háromszor viszont kiesett, hátránya 52 pont, ez már több mint két győzelemnyi különbség. Mark Webber silverstone-i győzelme után beleszürkült a mezőnybe, azóta még az első ötbe sem tudott  beférkőzni. Jenson Button helyzete hasonló csapattársáéhoz, hiába nyert Spában és lett második Szingapúrban, Monzában ő is kiesett a McLaren megbízhatatlansága miatt. Így a nyúl és a teknős versenyében a hidegvérű állatot képviselő Alonso egyre közelebb lopózik a harmadik bajnoki címéhez és mi lesz még akkor, ha néhány pályán a teknős még tempóban is felveszi a versenyt a nyulakkal?

A bejegyzés trackback címe:

https://fotura.blog.hu/api/trackback/id/tr714797844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása