Forma.Túra.Rali.

Utolsó kommentek:

staropramen 2020.07.13. 07:29:56

Én a 2002 Osztrák nagydíj óta nem nézek F1 közvetítést.

Bejegyzés: 10 emlékezetes csapatutasítás az autósport történelméből

Indriq 2020.07.12. 13:40:25

Ilyenkor felmerül bennem a kérdés, hogy a sportfogadás miért nem perelte be ezeket a lépéseket.

Bejegyzés: 10 emlékezetes csapatutasítás az autósport történelméből

eszgbr 2020.04.15. 18:17:43

@Ződ2000: Nem vonom kétségbe hazafiságát, de be kell látni, hogy a karrierje szempontjából meg kellett hoznia bizonyos döntéseket. A sportkocsik mezőnyébe a Jaguarral robbant be, de a Forma-1-ben nem volt olyan brit csapat, amivel esélye lett volna a győzelemre, ezért ment a Maseratihoz, illetve egy évre a Mercedeshez. De amikor a Vanwall, BRM, Cooper, Lotus elkezdett jobb autókat készíteni, már ritkábban ült be külföldi gépekbe.

Bejegyzés: Egy szupersztár egy éve

Ződ2000 · http://egzostive.com 2020.04.13. 20:08:46

Remek összefoglaló, nem semmi hogy mennyire hirtelen kellett váltani versenyszámok között akkoriban, ez még a 70-es években is előfordult, igaz akkoriban az F1 királykategória mivolta nem volt annyira egyértelmű.
Moss tényleg nagyon sűrű életet élt, és rengeteg versenyszámban helytált, kevés ennyire sokoldalú pilóta ugrik be (talán Ickx, de ő rövidebb ideig szerepelt az F1-ben, cserében sikeresebb volt a WEC-ben).

Azt viszont egy kicsit furcsának találom hogy mindenhol azt írják Ő igazán patrióta (a wiki szerint UKIP támogató), de leginkább külföldi márkákkal vált sikeressé. Érdekes módon a Mercedes dedikálta neki az SLR Moss editionjét, és Moss márkanagykövetként szerepelt a sváboknál.

Bejegyzés: Egy szupersztár egy éve

NINJA 2019.11.18. 09:54:53

Nagyon érdekes és informatív az írás, és még szórakoztató is . Köszönöm.

Bejegyzés: A sportautó-versenyzés aranykora I.: Ford vs. Ferrari

Ződ2000 · http://egzostive.com 2019.11.18. 09:51:43

Klassz lett a poszt!

Én is tegnap tudtam le, előtte reggel sikerült megnézni körbe fotózni egy korabeli GT-t (az interclassicsen a Cobra stand egyúttal promóciós céllal kiállított két GT-t is).

Szerintem egy remek film volt, minden szempontból kiváló színészek (Mat Damon megint "önmaga", Bale persze mindenkit lejátszik a Miles fiát játszó kisfiú Noah Jupe is szuper, akárcsak Caitriona Balfe ).

Sok történelmi és egyéb apróság, teszi szerethetővé, és a jelenlegi filmkínálat leginkább autógeekebb filmjévé. Direkt nem írok filmtörténelmet mert nem lehet ezt a mai pörgős akciófilmet összevetni pl a 66 Grand Prix-vel (hasonlóan futtatott korabeli sztárokkal Garner, Montand).

Nem várok el abszolút korhűséget, nem fogok panaszkodni olyan részletekre, amint amit a szerző fentebb említett. És bár gyanakszom rá hogy Beebe nem volt akkora genya mint Lucas előadja, viszont a Commendatore kifejezetten enyhén van ábrázolva (khm emlészik valaki a Mulholland Drive kávés jelenetére? :) de ennyi belefér egy hollywoodi alkotói szabadságba). A versenyek mente néhol már a Driven jeleneteire emlékeztett, pedig Amerikán kívül a kéziváltó nem valami misztikus varázspálca.

Ez egy amerikai sportfilm, ennek megfelelő túlzásokkal, nemzetközileg elfogahatóra visszafogott amerikai sportbüszkeséggel.

Akit a nemzetközi autósport komolyan érdekel azoknak a Lauda és Hunt küzdelmét bemutató Rush sokkal inkább való. De összességében szerintem mindenki nagyon pozitív élményekkel fog kilépni a mozitetemből.

Bejegyzés: Az 1966-os Le Mans-i befutó rejtélye

hopeless_king 2019.11.18. 08:49:20

Ha ennyi elcseszett dolog van benne, akkor naná hogy nem nézem meg.

Bejegyzés: Az 1966-os Le Mans-i befutó rejtélye

eszgbr 2019.09.12. 18:49:17

@Ződ2000: Köszi! Erre most a szokásosnál jóval többet készültem, évek óta terveztem már ennek a posztnak a megírását.

Bejegyzés: Jackie Stewart élete és kora

Ződ2000 · http://egzostive.com 2019.09.09. 19:23:12

Ez megint egy tartalmas poszt lett, köszi!

Bejegyzés: Jackie Stewart élete és kora

efe Padilla 2019.08.26. 07:22:09

@efe Padilla: Áhhh, tényleg, egy évre betiltották a szívómotort, tehát 85-ben 3.0L, 86-ban nincs, majd 87-tól 3,5L.

Bejegyzés: Az ébredő erő - Monacói Nagydíj, 1966

efe Padilla 2019.08.26. 07:19:15

"a szívómotorok 1986-os betiltásáig"

Bocsi, szerintem 87-től jöttek a 3.5L szívómotorok és 89-ben tiltották ki a turbómotorokat.

Bejegyzés: Az ébredő erő - Monacói Nagydíj, 1966

Ződ2000 · http://egzostive.com 2019.07.18. 00:09:33

Közben sikerült belebotlani a 030-asba: egzostive.com/abarth-works-museum-2019/
Az Abarth Works Museum kissé megszállott tulaja épített egyet Lancia Montecarlóból, Piantának, az ő útmutatásai alapján. És akkor már épített magának is párat :)

Bejegyzés: Giro d'Italia - négy keréken

eszgbr 2019.01.26. 13:55:24

@GreenOctober: Köszi, köszi, jól esik a lelkesedés! Igyekszem új életet lehelni a blogba de még érezhetően be vagyok rozsdásodva. :)

Bejegyzés: Portier

GreenOctober 2019.01.21. 23:54:08

Üdv újra itt, örülünk a posztoknak! :)

Bejegyzés: Portier

Ződ2000 · http://egzostive.com 2018.09.16. 14:38:34

Ez egy igen jó film, köszi!

Bejegyzés: 512 S + 917K + T70

eszgbr 2018.09.10. 19:03:31

@Ződ2000: Biztosan fantasztikus lesz a felhozatal :)

Bejegyzés: Grand Prix de l'ACF 1927