Forma.Túra.Rali.

Forma.Túra.Rali.

Utolsó kommentek:

gigabursch 2021.04.12. 18:16:56

Erről sokkal többet is szívesen olvastam volna

Bejegyzés: Ascari és Coppi

Ződ2000 · http://egzostive.com 2021.04.11. 00:55:56

@eszgbr: ez a gyári Scuderia Múzeum nagy 90. évfordulós kiállítása volt, írták is, hogy a legsikeresebb GT volt a maga idejében.
A másik kedvencem a 0373-as 250 GT Europa, amit a 2019-es Interclassicon láttam (egzostive.com/car-spotting-at-interclassics/), ez egy Liége - Róma - Liége versenyen bizonyított.

Bejegyzés: 0677GT

eszgbr 2021.04.10. 20:48:17

@Ződ2000: Igen, a magánkézbe került Ferrarik elég jó eséllyel ma is jó állapotban vannak. A gyári versenyautókat Enzo gyakran bezúzatta, miután már nem voltak ütőképesek. Ahogy látom pont a 0677-est sikerült lefényképezned, 417-es rajtszámmal indult az 1957-es Mille Miglián.

Bejegyzés: 0677GT

Ződ2000 · http://egzostive.com 2021.04.10. 17:07:57

Jó kis poszt köszi!
A TdF Ferrarik tényleg lenyűgözőek, párat sikerült élőben is megtekitneni ezekből a TdF változatokból (ezek szerint elég jó a túlélési arányaik). Az egyiket a Scuderia gyári múzeumában láttam (egzostive.com/scuderia90-ferrari-museum/), de akadt még pár az emlékek között.

Bejegyzés: 0677GT

ka_TARZI_s 2021.04.09. 18:14:25

A rajtelektronikához annyit, hogy pl. Brazíliában még a Ferka is lerajtolta őket.

Ebben az évben már volt tankolás, így a rajtnál eléggé eltérő tömegű és ezzelegyütt eltérő gumival induló autók sorakoztak föl a rajtrácsra.

Bejegyzés: 1994: A Forma-1 legellentmondásosabb éve

ka_TARZI_s 2021.04.09. 18:10:31

Érdekesség, hogy Prost még a 93-as szezon utolsó harmadában azt nyilatkozta, hogy szerinte Schumacher nyerheti meg a 94-es bajnokságot.

A brit nagydíjas büntetéshez annyit,, hogy többen is előztek a felvezető körben, de csak MS kapott érte büntetést, és ő is túl későn, amikor már nem kaphatott volna, vélhetően utaztak rá a nagy pontelőnye miatt.

Belgiumban ugyanez jött elő, az Eau Rouge-ban gyakran aszfalthoz érő padlólemez egyes helyeken túlzott kopást rendezett, ezért zárták ki MS-t, nem azért, mert az egész padlólemez vékony lett volna.

Bejegyzés: 1994: A Forma-1 legellentmondásosabb éve

camell · http://indafoto.hu/camell 2021.04.08. 18:26:49

Jó volt újra egy hosszabb lélegzetvételű cikket olvasni itt. És megint egy picit gyereknek lenni, itt még néztem a közvetítéseket.

Bejegyzés: 1994: A Forma-1 legellentmondásosabb éve

misinator 2020.12.14. 20:02:11

Tudni tudtam, csak nem sejtettem, hogy amióta eltűnt(?) a WRC a Eurosport összefoglalókból valamikor, azóta nem követem a bajnokságot. Hogy ez a Latvala hogy megöregedett!? (Mer' én nem...)

Azért még sincs minden veszve, mert csak két név nem volt ismerős.
Amióta a "kis"kategória adja a típusokat, az volt a másik ok, hogy nem követem a VB-t.
Miközben őrületesen gyorsak a 2010-es évek második felének autói - amire egy Miskolc közeli verseny döbbentett rá.

Magam részéről nagyon szépen köszönöm a cikket, pont arról az időszakról írtad ezt a remek összefoglalót, ami teljesen kimaradt.

Még egyszer köszönet érte!

Bejegyzés: WRC visszatekintő 2017-2020

camell · http://indafoto.hu/camell 2020.10.16. 08:43:35

Ez egy mennyir e király cikk lett, köszi!

Bejegyzés: Aszfalt-specialisták

Ződ2000 · http://egzostive.com 2020.10.14. 13:21:21

Az Abarth Works Museum tulaja épített igen komoly replikákat ( egzostive.com/abarth-works-museum-2019/ ), neki kettő is van most raktáron, pont így néznek ki. Az Abarth 030 prototipus replikálásánál pl a korábbi pilótával (Giorgio Pianta) egyeztetett .
Amúgy elég húzós fazon, több száz autót tart remekül karban, csak 124 Spider ből van vagy 5 neki (plusz a szériaváltozatok), bármelyik vihető klasszik rallye-ra. Meg Ladák (pl igazi VFTS, Niva Gr B), szerintem neked kötelező program lenne.

Bejegyzés: X1/9

camell · http://indafoto.hu/camell 2020.10.08. 08:47:52

@camell: Természetesen köszönjük, az y nem tudom, hogyan keveredett oda.

Bejegyzés: Galéria: A Fiat 131 Abarth világbajnoki győzelmei

staropramen 2020.07.13. 07:29:56

Én a 2002 Osztrák nagydíj óta nem nézek F1 közvetítést.

Bejegyzés: 10 emlékezetes csapatutasítás az autósport történelméből

Indriq 2020.07.12. 13:40:25

Ilyenkor felmerül bennem a kérdés, hogy a sportfogadás miért nem perelte be ezeket a lépéseket.

Bejegyzés: 10 emlékezetes csapatutasítás az autósport történelméből

eszgbr 2020.04.15. 18:17:43

@Ződ2000: Nem vonom kétségbe hazafiságát, de be kell látni, hogy a karrierje szempontjából meg kellett hoznia bizonyos döntéseket. A sportkocsik mezőnyébe a Jaguarral robbant be, de a Forma-1-ben nem volt olyan brit csapat, amivel esélye lett volna a győzelemre, ezért ment a Maseratihoz, illetve egy évre a Mercedeshez. De amikor a Vanwall, BRM, Cooper, Lotus elkezdett jobb autókat készíteni, már ritkábban ült be külföldi gépekbe.

Bejegyzés: Egy szupersztár egy éve

Ződ2000 · http://egzostive.com 2020.04.13. 20:08:46

Remek összefoglaló, nem semmi hogy mennyire hirtelen kellett váltani versenyszámok között akkoriban, ez még a 70-es években is előfordult, igaz akkoriban az F1 királykategória mivolta nem volt annyira egyértelmű.
Moss tényleg nagyon sűrű életet élt, és rengeteg versenyszámban helytált, kevés ennyire sokoldalú pilóta ugrik be (talán Ickx, de ő rövidebb ideig szerepelt az F1-ben, cserében sikeresebb volt a WEC-ben).

Azt viszont egy kicsit furcsának találom hogy mindenhol azt írják Ő igazán patrióta (a wiki szerint UKIP támogató), de leginkább külföldi márkákkal vált sikeressé. Érdekes módon a Mercedes dedikálta neki az SLR Moss editionjét, és Moss márkanagykövetként szerepelt a sváboknál.

Bejegyzés: Egy szupersztár egy éve

NINJA 2019.11.18. 09:54:53

Nagyon érdekes és informatív az írás, és még szórakoztató is . Köszönöm.

Bejegyzés: A sportautó-versenyzés aranykora I.: Ford vs. Ferrari

Ződ2000 · http://egzostive.com 2019.11.18. 09:51:43

Klassz lett a poszt!

Én is tegnap tudtam le, előtte reggel sikerült megnézni körbe fotózni egy korabeli GT-t (az interclassicsen a Cobra stand egyúttal promóciós céllal kiállított két GT-t is).

Szerintem egy remek film volt, minden szempontból kiváló színészek (Mat Damon megint "önmaga", Bale persze mindenkit lejátszik a Miles fiát játszó kisfiú Noah Jupe is szuper, akárcsak Caitriona Balfe ).

Sok történelmi és egyéb apróság, teszi szerethetővé, és a jelenlegi filmkínálat leginkább autógeekebb filmjévé. Direkt nem írok filmtörténelmet mert nem lehet ezt a mai pörgős akciófilmet összevetni pl a 66 Grand Prix-vel (hasonlóan futtatott korabeli sztárokkal Garner, Montand).

Nem várok el abszolút korhűséget, nem fogok panaszkodni olyan részletekre, amint amit a szerző fentebb említett. És bár gyanakszom rá hogy Beebe nem volt akkora genya mint Lucas előadja, viszont a Commendatore kifejezetten enyhén van ábrázolva (khm emlészik valaki a Mulholland Drive kávés jelenetére? :) de ennyi belefér egy hollywoodi alkotói szabadságba). A versenyek mente néhol már a Driven jeleneteire emlékeztett, pedig Amerikán kívül a kéziváltó nem valami misztikus varázspálca.

Ez egy amerikai sportfilm, ennek megfelelő túlzásokkal, nemzetközileg elfogahatóra visszafogott amerikai sportbüszkeséggel.

Akit a nemzetközi autósport komolyan érdekel azoknak a Lauda és Hunt küzdelmét bemutató Rush sokkal inkább való. De összességében szerintem mindenki nagyon pozitív élményekkel fog kilépni a mozitetemből.

Bejegyzés: Az 1966-os Le Mans-i befutó rejtélye

hopeless_king 2019.11.18. 08:49:20

Ha ennyi elcseszett dolog van benne, akkor naná hogy nem nézem meg.

Bejegyzés: Az 1966-os Le Mans-i befutó rejtélye
süti beállítások módosítása