Forma.Túra.Rally.

Forma.Túra.Rally.

Vettel-Alonso: 25-0

2012. október 07. - eszgbr

Sebastian Vettel senkitől nem zavartatva könnyed rajt-cél győzelmet aratott Szuzukában, miközben Alonso már a rajtnál feladni kényszerült a versenyt. Massa egy nagyszerű második hellyel mentette a vörös mundér becsületét, de a legnagyobb hős a hazai pályán dobogóra álló Kobajasi volt.

Kis túlzással az első kanyarban eldőlt a verseny és lehet, hogy a világbajnokság is. A pole-ból induló Vettelre egyedül a mellőle rajtoló Webber lehetett volna veszélyes, de az ausztrál a rajtbalesetek szempontjából  visszaesőnek számító Grosjean áldozatává vált, bár ő még folytatni tudta a versenyt. Nem úgy Rosberg, akit Senna nullázott le, a legnagyobb vesztes viszont Fernando Alonso volt, akinek a bal hátsó gumiját kivágta Raikkönen első szárnya, így a kavicságyba kicsúszva befejezte a Japán Nagydíjat. Jól sült el a rajt Massa szempontjából, aki a tizedik helyről ugrott a negyedikre és a tempója is megfelelő volt ahhoz, hogy tartsa ezt a pozíciót. Sőt, az első kerékcserék során, amikor gyakorlatilag a teljes élmezőny sutba dobta a lágy gumit, feljött a második helyre. Eközben Kobajasi tartotta a harmadik helyet, a váltójára panaszkodó Button, Raikkönen és a Péreztől megszabaduló Hamilton előtt. A mexikói a hajtűben túl nagy lendülettel érkezett meg a mclarenes mögé és külső íven akart elfordulni mellette, de kipördült és a kavicságyban ragadt, eldobva az értékes hatodik helyét.

A mezőny második felében Webber és Schumacher tört előre könyörtelenül, a német a többségtől eltérően kemény gumikon rajtolt és tegnap az időmérőn is spórolt a lágyakkal, így jó tempót tudott autózni. Végül ez sem lett elég, a verseny végén már nem bírt el Ricciardóval, így pont lemaradt az egy pontot érő tizedik helyről. Webbernek sikerült beküzdenie magát a pontszerzők közé, 9. lett. Az állás az élmezőnyben sem változott már, Vettel nyert és még a leggyorsabb kört is megfutotta, így a szezonban már másodszor távozott mesterhármassal (pole-leggyorsabb kör-győzelem) egy versenyhelyszínről, ez 2012-ben még csak neki sikerült. Zsinórban második győzelmét szerezte, ezzel Alonsóhoz és Hamiltonhoz hasonlóan már ő is háromszor nyert, de ami a legfontosabb: 4 pontra megközelítette spanyol riválisát a pontversenyben. Látva a Red Bull fölényét, nem csak a Ferrarival, de az egész mezőnnyel szemben, innentől már Vettelnél a labda, egy hét múlva Koreában átveheti a vezetést összetettben és elmasírozhat a harmadik bajnoki címéig. Alonso roppant nehéz helyzetben van, egyedül a Ferrari megbízhatóságára támaszkodhat, kiesnie eddig csak önhibáján kívül, rajtbalesetekben sikerült. Vettel alatt azonban már kétszer állt meg a Red Bull-Renault generátorhiba miatt és persze még őt is érheti olyan baleset ami miatt nem tud befejezni egy futamot. Mindenesetre még hátravan öt nagydíj, de a lélektani és technikai előny már Vettelnél van.

Massa bravúros vezetéssel két év után tért vissza a dobogóra, abszolút megérdemelte ezt a második helyet, így talán kevésbé lesz keserű a távozása a Ferraritól, feltéve, hogy egyáltalán távozik. Talán épp ez a dobogó segíti hozzá egy újabb szerződéshosszabbításhoz. Én személy szerint nem tartanám meg, bár ha ezután mindig így vezetne, akkor nem lenne vele semmi gond. Kobajasi végül ellenállt Button nyomásának és behozta harmadiknak a Sauber-Ferrarit. Azóta már a csapból is az folyik, hogy Pérez után ő is dobogóra állhatott, ez élete legjobb eredménye, ráadásul hazai pályán és ő a harmadik japán aki dobogóra állhatott stb.. Az igazán kiemelkedő ebben szerintem a Sauber csapat teljesítménye. A BMW-vel való együttműködés éveit leszámítva ez a legjobb évük, ennyi dobogós helyezésük még egy idényben sem volt és az sem fordult még elő, hogy rendszeresen a topcsaptok hátsó felét rugdossák. A 2001-es konstruktőri negyedik hely megismétlése aligha jön össze, de a Mercedesszel szembeni 20 pontos hátrány még ledolgozható az ötödik helyért.

A pontszerző helyeken a negyedik Buttont Hamilton, Raikkönen, Hülkenberg, Maldonado, Webber és Ricciardo követték a teljesség kedvéért. A konstruktőrök között is a Red Bull aratott, a többi csapat felsóhajthat, hogy csak 27 pontot szereztek a tegnapi nap után kinéző 43 helyett. A McLaren 22 egységgel mentette a menthetőt, hátrányuk 41 pont összetettben. Az elmúlt hetek wokingi dominanciája után újra a Red Bull tűnik a legerősebbnek, ennek pedig sem a britek, sem Alonsóék nem örülnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://fotura.blog.hu/api/trackback/id/tr294824318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása