Forma.Túra.Rally.

Forma.Túra.Rally.

Kettős Red Bull siker a parázs Maláj Nagydíjon

2013. március 24. - eszgbr

Megkeveredett a mezőny az egy héttel ezelőtti Ausztrál Nagydíjhoz képest, ezúttal a Red Bull és a Mercedes vitte a prímet, nem csak a helyezésekben de a botrányokban is. Alonso kiesett, Räikkönen nem remekelt, sok volt a boxutcai hiba. Ahogy a mondás tartja, annyit érsz amennyit a legutóbbi versenyed, ennek fényében átrendeződött a konstruktőri rangsorom is.

1. Red Bull (Legutóbbi helyezés: 3./Helyezések átlaga: 2)
Habár az erőviszonyok kiegyenlítettsége miatt nehéz felállítani egy kikezdhetetlen sorrendet, azt azért leszögezhetjük, hogy a hétvégén a Red Bull volt a legjobb. Vettel (1.) fölényesen nyerte az időmérőt és végre Webber (2.) is felnőtt hozzá. A Pirelli ezúttal a közepes és a kemény keverékeket vitte a futamra, a Red Bull autói pedig így már nem zabálták fel az abroncsokat, képesek voltak a mezőny elején maradni. Panaszkodtak, hogy még így sem tudják kiautózni a maximumot a kocsikból, de ez nem is baj, a futamon csak kis különbségek voltak a legjobb csapatok tempója között. Webber nagy formában versenyzett, de Vettel egy kőkemény csörtében elragadta tőle a győzelmet. Mint kiderült a csapat spórolásra utasította mindkettejüket, vagyis arra, hogy tartsák a pozíciójukat, de a német nem bírt magával és előzött. Lehet mondani, hogy szemétség volt tőle, de én nem tudom elítélni amiért nem tudott ellenállni a győzelem kísértésének.

2. Mercedes (L.h.: 4./H.á.: 3)
A keményebb gumik a német csapatnak is jól jöttek, végre mutattak valamit a téli teszteken produkált sebességükből. Az időmérőn nem tudták tartani a tempót Vettellel, sőt, a Ferrarikkal sem, de a versenyen végig ott loholtak a címvédő gárda mögött, még ha komoly esélyük nem is volt megelőzni őket. A csapatutasítás pedig teljesen indokolatlan volt, ha így is úgy is a 3-4. helyen érnek célba, akkor miért nem engedték, hogy Rosberg (4.) elmenjen Hamilton (3.) mellett? Elég nagy fiúk már ahhoz, hogy vigyázzanak az autóikra és ne üssék ki egymást, a csapaton belüli békének pedig mindenképp jót tett volna, hiszen Hamilton is érezte, hogy Rosberg gyorsabb nála. Ross Brawn akármekkora stratéga is legyen, szerintem itt most feleslegesen keltette a feszültséget és örülhet, hogy Rosberg ilyen jó kisfiú, én a helyében tojtam volna az utasításra és megpróbáltam volna megelőzni az angolt.

3. Ferrari (L.h.: 2./H.á.:2,5)
A Ferrari kb. ott volt ahol egy héttel korábban, csak a környezet változott körülöttük, az időmérőn ugyan meg sem tudták közelíteni Vettel győztes idejét, de a 2-3. hely mindenképpen előrelépés, főleg tavalyhoz képest. Azt már soha nem tudjuk meg mi lett volna ha Alonso nem esik ki a második helyről, szerintem harcban lett volna a győzelemért, a csapattal együtt a lehető legrosszabb megoldás mellett döntött, komoly hiba, hogy nem cserélték le rögtön a törött első szárnyat.. Massa (5.) tempója nem volt rossz, de annyira jó sem, hogy a gyenge rajt után elvesztett pozíciókat visszavegye, a dobogóra esélytelen volt. Az időmérőn elért második rajtkocka mindenesetre mutatja, hogy újra visszakapaszkodott az ágaskodó paripa nyergébe.

4. Lotus (L.h.: 1./H.á.: 2,5)
A Lotus most körülbelül ott volt ahol tavaly az év nagy részében. Az időmérő gyakorlatilag ugyanazt azt eredményt hozta számukra mint Melbourne-ben, a versenyen viszont most nem volt meg a tempóbeli különbség. Grosjean-ról (6.) közben kiderült, hogy egyelőre még nem kapja meg azt a technikát amit finn csapattársa, ennek ellenére az egész futamon jobban teljesített, öt helyet javított szombathoz képest. Räikkönen látványosan szenvedett, valószínűleg megsérült az autója, többször elhagyta a pályát és egyszerűen nem volt elég gyors, a futam nagy részében Hülkenberggel párbajozott.

5. McLaren (L.h.: 6./H.á.: 5,5)
A wokingiak megrázták magukat a katasztrofális idénynyitó után, kezdésként mindkét autójuk bejutott szombaton a Q3-ba. Ahhoz nem voltak elég gyorsak, hogy tartsák a lépést a topcsapatokkal, de Button (-) egyel kevesebb kerékcserét számláló taktikája hozhatott volna egy jó helyezést, ha a boxmunka nem teszi tönkre a versenyét. Úgy látszik nem tanultak tavalyi hibáikból. A realitás számukra Pérez 9. helyezése.

6. Force India (L.h.: 5./H.á.: 5,5)
A Force India kb. azt a teljesítményt nyújtotta mint az első futamon, most már egy esetleges jó szereplés sem lett volna meglepetés tőlük, épp ezért valami újdonsággal kellett, hogy magukra vonják a figyelmet. Ebben társara leltek a jobb első csavarkulcsukban ami mindkét versenyzőjük hétvégéjét taccsra tette.

7. Sauber (L.h.: 7./H.á.: 7)
Úgy tűnik a Sauber egyelőre nem üti meg azt a szintet mint tavaly, az időmérőn nem kerültek be a Q3-ba, de Hülkenberg legalább el tudott indulni és hozott egy 8. helyet, miután hosszú küzdelemben alulmaradt Räikkönennel szemben. Gutiérrez (12.) csak a két sereghajtó csapat autóit előzte meg.

8. Toro Rosso (L.h.: 9./ H.á.:8,5)
Egy hét alatt az olaszok sem váltották meg a világot, jelenleg a Williams-szel vannak egy szinten, de Vergne (10.) révén legalább már van pontjuk.

9. Williams (L.h.: 8./H.á.: 8,5)
Ha a fenti állítás inverzét vesszük, akkor a Williams a Toro Rosso szintjén van, azt hiszem ez sokat elárul az idei lehetőségeikről, ennél már csak a kavicságyban ralizó Maldonado képe kifejezőbb.

10. Marussia (L.h.: 10./H.á.: 10)
Bianchi (13.) nagyot ment az időmérőn, csak két tizeddel kapott ki a williams-es Bottastól, vasárnap pedig ismét megelőzte csapattársát és a Caterhameket. Ez mindenképp biztató.

11. Caterham (L.h.:11./H.á.: 11)
Mintha kicsit közelebb kerültek volna a Marussiához, de még mindig ők a leggyengébbek. Nagy szükség lenne már az új autóra.

A bejegyzés trackback címe:

https://fotura.blog.hu/api/trackback/id/tr755165346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása