Fernando Alonso simán nyerte a 2013-as Kínai Nagydíjat, mögötte Räikkönen, Hamilton és Vettel produkált szoros befutót. Maga a verseny nem hozott sok izgalmat, a csúcsot egy "majdnem előzés" jelentette az utolsó körben, amit az egész futamot meghatározó eltérő gumitaktikáknak köszönhettünk. Idén három futamon három különböző pilóta és három különböző csapat foglalhatta el a dobogó tetejét.
1. Ferrari (Legutóbbi helyezés: 3./ Helyezések átlaga: 2)
Az olaszok idén először kerültek a listám élére, nem véletlenül. A szabadedzéseken mutatott jó teljesítmény, a ferraris szemmel nézve egész jó időmérő és köztudottan jó versenytempó előrevetítették, hogy Alonso jó eséllyel pályázik Sanghajban nem csak a dobogóra, de a győzelemre is. Mindkét autó jól kapta el a rajtot, nem sokkal később Hamiltont is legyűrték, Massa ugyan lemaradt az első kerékcserék után (végül hatodik lett), a spanyol viszont jó tempóval és határozott előzésekkel közeledett idei első győzelme felé. A végére megnyugtató előnyt autózott ki, 10 mp-cel nyert Räikkönen előtt. Pályafutása 31. győzelmével az örökranglista negyedik helyén befogta Nigel Mansellt.
2. Lotus (Lh: 4./Há: 2,33)
Kimi Räikkönen másodiknak rajtolt és a sérült autóval is be tudott jönni másodiknak, de a gyenge rajtja, a Pérezzel való afférja és általában az Alonsoétól elmaradó tempója miatt nem tudta befogni a spanyolt. Jó teljesítménye továbbra is az élmezőnyben tartja a Lotust, Grosjean viszont egyelőre nem úgy vezet ahogy az egy élcsapatnál elvárható lenne. Az időmérőn elért hatodik helye egész jó, a futamon azonban egészen a kilencedik helyig csúszott vissza, úgy, hogy Rosberg még ki is esett előle.
3. Mercedes (Lh: 3./Há: 3)
Sokan a Mercedest tartották a kínai futam favoritjának és egészen vasárnapig úgy tűnt, igazuk is lesz. Hamilton (3.) azonban hiába rajtolt a pole-ból, a Mercedes mind a hosszú etapokon, mind a gumikímélésben elmaradt a Ferrarik és Räikkönen Lotusa mögött. Sőt, az angolnak az élmezőnyben normálisnak vehető lágy/közepes/közepes gumitaktikától eltérően versenyző Vettel utolsó körben mutatott pokoli tempója miatt egészen a leintésig volt miért aggódnia, a célban mindössze két tizeddel előzte meg a címvédő németet. Rosberg feltehetően műszaki okból feladni kényszerült a versenyt, így nem tudta megismételni tavalyi győzelmét.
4. Red Bull (Lh: 1./Há: 2,67)
A Red Bull három helyet rontott Malajziához képest, most közel sem voltak olyan meggyőzőek. Az időmérős taktikázásukat kissé indokolatlannak érzem (Vettel a Q3-ban nem ment mért kört, megspórolt egy szett lágyat és közepesen rajtolt), az autó ennyire rosszul bánna a lágy gumikkal? Az eddigi két verseny alapján a gumikopásukat nagyjából a Mercedes környékére lőhetjük be, a németeknél talán valamivel jobban állnak, de a Ferrari és a Lotus úgy tűnik kíméletesebb a Pirellikkel. Ha ideálisak a körülmények, akkor tempóban mindenkit le tudnak nyomni, lásd Malajzia, ha nem, akkor a Ferrari és a Lotus jobbnak tűnik, lásd Ausztrália és Kína. Ennek fényében szerintem egy ortodox időmérővel és az élmezőny többi tagjához hasonló gumitaktikával is nagyjából ott végezhetett volna Vettel (4.) ahol leintették, talán még előrébb, de Alonsót nem hiszem, hogy veszélyeztette volna. Webber hétvégéje totális csőd volt: az időmérőn kifogyott az üzemanyag, nem jutott el a boxig, ezért kizárták, a futamon előbb önhibából ütközött Vergne-nyel, majd a boxban nem húzták meg rendesen a jobb hátsó kereket rögzítő csavart és menet közben elhagyta, kiesett. Annak ellenére, hogy most nem ők voltak a leggyorsabbak, mind Vettel mind a csapat vezeti a pontversenyt.
5. McLaren (Lh: 5./Há: 5,33)
A McLaren továbbra is a legjobb középcsapat, sőt Button (5.) a futamon már az élmezőnyben szaglászott, de még mindig nagyon messze vannak a győzelemtől. Egyetlen esélyük az amit Sanghajban is láthattunk: Button taktikus, a gumikat féltve őrző versenyzésével eggyel kevesebb kiállással annyi helyet előrelépni amennyit csak lehet. Megkockáztatom az angolon kívül a jelenlegi mezőnyben csak egy-két pilóta tudná ebben a stílusban ezt az eredményt hozni, de komoly előrelépést így sem produkált a versenyen. 50 körön keresztül tojásokon lépdelt, került minden konfliktust, hogy az utolsó hat körben a friss lágy gumikon tényleg versenyezhessen, de már csak Massát tudta megelőzni. Összesen három pozíciót javított az időmérőhöz képest. Pérez 11. lett.
6. Toro Rosso (Lh: 8./Há: 7,67)
Daniel Ricciardo a semmiből katapultálta magát az időmérő harmadik szakaszába, ahol a taktikázásoknak is köszönhetően a hetedik helyet szerezte meg. Ami ennél is komolyabb az az, hogy versenyben sem volt egy szemmel sem gyengébb, megérdemelten lett 7., teljesítményével nálam a középmezőny elejére repítette csapatát. Vergne 12. lett.
7. Force India (Lh: 6./Há: 6)
A FI se előre se hátra nem mozog, a tempójuk rendszerint biztató, de reálisan max. a McLarent tudnák elcsípni, olyan produkciót ne várjunk tőlük mint Hülkenberg tavalyi brillírozása Interlagosban. Most a Toro Rosso bekavart, így visszacsúsztak a lista 7. helyére, de a helyezések átlaga mutatja, hogy hol a helyük a mezőnyben. Apropó helyezés: di Resta 8. lett, Sutilt Gutiérrez kiütötte.
8. Sauber (Lh: 7./Há: 7,33)
A keményebb keveréken rajtoló Hülkenberg az eltérő taktika miatt nyolc körön át vezette a versenyt, de a végére visszacsúszott a 10. helyre. Az az igazság, hogy ennyi van ebben az autóban, ahogy a Force Indiában, úgy a Sauberben sem látni idén azt a bravúrt amit például Pérez második helye jelentetett tavaly Sepangban. Egy jó kis esős káoszfutam persze kihozhatja Hülkenbergből a zsenit, ha leszakad az ég a szemünk sarkából mindenképp figyeljük majd a grafitszürke autót. Gutiérrez (-) felett három futam után semmiképp sem akarok pálcát törni, de amíg például Bianchi láthatóan túl jó a Marussiába, addig a mexikói egyelőre semmi extrát nem mutatott.
9. Williams (Lh: 9./Há: 8,67)
Maldonado (14.) végre célba ért! Más pozitívum nincs a csapat háza táján, a finn Bottas (13.) szurkolói örülhetnek, az újonc eddig mind a három futamon csapattársa előtt végzett.
10. Marussia (Lh: 10./Há: 10)
A kis csapatok házi bajnokságában egyelőre Jules Bianchi (15.) magabiztosan vezeti a pontversenyt, még ha ezért igazi pontot nem is adnak, de a top10-be kerülésre mindenképp neki van a legnagyobb esélye. Chilton (17.) célja a Caterhamek megelőzése lehet, ez Kínában félig sikerült is neki.
11. Caterham (Lh: 11./Há: 11)
Továbbra is csontutolsók, de legalább mindkét autójuk célba ért mindhárom nagydíjon (Pic 16., van der Garde 18.).