Forma.Túra.Rally.

Forma.Túra.Rally.

F1 '98: Ismét nem volt ellenszer a McLaren ellen

2013. július 26. - eszgbr

Három héttel a szezonnyitó után úgy folytatódott az 1998-as szezon, ahogy Melbourne-ben abbamaradt, a McLaren-Mercedesek fölényesen uralták az interlagosi pályát is. Mika Häkkinen ismét az első rajtkockából indulhatott, de ezúttal csapattársának is bő hat tizedet adott, a harmadik Frentzen pedig már egy másodpercen kívül volt a pole időhöz képest.

Egy kiállással számolva a két McLaren a keményebb Bridgestone gumikon rajtolt, hasonlóan gondolkodtak a Benettonnál is, de a Goodyear csapatai kénytelenek voltak eggyel több kiállással számolni, hogy bevethessék a gyorsabb lágy abroncsokat. A McLarenek jól kapták el a rajtot, a negyedikként induló Schumacher viszont bukott két pozíciót az első kanyarban. Öccsének sem kezdődött jól a vasárnap délutánja, néhány kanyar után kipördült és a kavicságyban ragadt. Az első kör végére Schumacher visszaelőzte Wurzot, pár körrel később pedig Irvine is elengedte, így megindulhatott Frentzen után.

Érdemi esemény nem történt az élmezőnyben egészen az első kiállásokig: Schumacher a 26. kör végén kezdte a kerékcseréket, erre azonnal reagált a Williams és kihívták Frentzent, a Ferrari pedig megejtette Irvine kiállását is. A lehető leggyorsabb reakció ellenére a címvédő alakulat elkésett, Schumacher megelőzte honfitársát. A két német a 6-7. helyre jött vissza, Fisichellán hamar átrágták magukat, Villeneuve kerékcseréje után pedig már csak Wurz választotta el őket a McLarenektől, habár a vezető duó befogására ekkor már reális esélyük nem volt.

Coulthard a 36., Häkkinen a 39. kör végén jött ki friss gumikért és üzemanyagért, innentől már zavartalanul száguldhattak az újabb kettős győzelem felé. A 45. körben Frentzen kezdte a második kört, miközben Wurz még mindig nem cserélt kereket. Egy körrel később erre is sor került, Schumacher viszont hét körrel tovább tudott kinn maradni, így a negyedik helyre jött vissza úgy is, hogy a boxban lefulladt a Ferrarija. Közben Wurz megelőzte Frentzent. A kör végén kijött Irvine is a harmadik helyről, így csapattársa már ténylegesen dobogós helyen autózott.

A kifejezetten eseménytelen verseny végén Häkkinen már kiengedett, Coulthard egy másodpercre megközelíthette, így közvetlenül egymás után szelhették át a célvonalat. Schumacher egy percet kapott, rajta kívül csak Wurzot nem körözték le, az ötödik Frentzen Ausztráliához hasonlóan eggyel kevesebb kört teljesített, mint a győztes Häkkinen, aki ismét mesterhármast ért el (pole, leggyorsabb kör, győzelem). Fisichellát intették le az egy pontot érő hatodik helyen, Villeneuve hetedik, Irvine nyolcadik lett, az utolsó boxkiállások után már nem változott az élmezőny sorrendje.

Az élmezőny állása a Brazil Nagydíj után:

1. Häkkinen (FIN), McLaren 20 pont

2. Coulthard (GBR), McLaren 12 pont

3. Frentzen (GER), Williams 6 pont

4. M. Schumacher (GER), Ferrari 4 pont

5. Irvine (GBR), Ferrari 3 pont


1. McLaren 32 pont

2. Williams 8 pont

3. Ferrari 7 pont

4. Benetton 4 pont

5. Sauber 1 pont

A bejegyzés trackback címe:

https://fotura.blog.hu/api/trackback/id/tr485427891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása