Hatvan évvel ezelőtt e napon rendezték a 8. Portugál Nagydíjat, ami az 1959-es Forma-1-es világbajnokság hetedik futama volt. A legendás újságíró, Denis Jenkinson tudósítását olvasva a MotorSport archívumában, megakadt a szemem egy mondaton, ami jól körülírja, hogyan is kellett kinéznie egy igazi "versenyzői" versenypályának akkoriban, aminek a Lisszabon melletti 5,44 km hosszú Monsanto meg is felelt:
"A pálya felülete első osztályú aszfalt, eltekintve a kétsávos úttól, ami betonozott, és a rövid kockaköves szakasztól, de számos bukkanó van, ami megdolgoztatja a futóművet és az egész pálya természete igazi országúti versenyzéshez illő, sehol döntött kanyarok vagy széles nyílt terek, hogy megkönnyítsék a versenyzők dolgát; ami azt illeti, épp az ellenkezője, trükkös hajlatokkal, íveken történő fékezéssel, beláthatatlan kanyarokkal, fasorral szegélyezett szakaszokkal és minden normális nehézséggel, amivel a mindennapi közlekedésben találkozni."
Az izgalmas és a versenyzők által valóban kedvelt pálya ellenére a verseny meglehetősen unalmasra sikeredett: a tikkasztó portugál nyárban is a Cooperek domináltak, mint az év legtöbb versenyén. Stirling Moss a Rob Walker Racing autójával könnyedén döngölte földbe a komplett mezőnyt és mindenkit lekörözött. A második helyen az amerikai Masten Gregory futott be egy gyári Cooper-Climax-szel, míg csapattársai feladni kényszerültek a versenyt. Bruce McLaren váltóhibával állt ki, az év végén a pontverseny élén záró Jack Brabham napja pedig egy hatalmas baleset megúszásával ért véget. Egy lekörözendő autót utolérve elnézte a féktávot és előbb egy szalmabálát talált el, majd egy távíró póznát és a szaltózó autóból kiesve az úton találta magát, miközben Gregory épp csak el tudta kerülni. Moss előnye akkora volt, hogy a következő körben megállt a Cooper boxánál és jelentette, hogy az ausztrál megúszta a hajmeresztő bukást.
Jack Brabham (Cooper T51), itt még versenyben...