Forma.Túra.Rally.

Forma.Túra.Rally.

Bemutatkozott az Audi R18 e-tron quattro és R18 ultra

2012. március 01. - eszgbr

Münchenben az Audi leleplezte 2012-es LMP1-es versenyautóit. Az ingolstadtiak idén két típussal készülnek a Megbízhatósági világbajnokságra (WEC) és a Le Mans-i 24 órás versenyre. A két R18 közül az e-tron quattro névre keresztelt dízel-elektromos összkerékhajtású hibrid az érdekesebb: az első tengelyen elhelyezett fékenergia-visszanyerő rendszer a lassításkor visszanyert energiával egy lendkeréken keresztül hajtja az első kerekeket. A hátsó tengelyt továbbra is a már ismert 3,7 literes V6-os turbódízel motor hajtja majd.

Tovább

A Ford az úr Svédországban

Monte-carlói fiaskója után Jari-Matti Latvala végig dominálva nyerte meg a norvégiai szakaszokkal kiegészült 2012-es Svéd-ralit. A Ford zsinórban hatodik győzelmét aratta a hóborította versenyen.

1. nap

Igazából 0. napnak is nevezhetnénk a csütörtökit, miután csak egy szuperspeciált rendeztek Karlstadban, amit Dani Sordo nyert. Péntek reggel komolyan elkezdődött az idei Svéd-rali és úgy tűnt a tavalyihoz hasonló kiélezett küzdelmet láthatunk. Előbb Ostberg, majd Latvala vezetett, a nap közepén viszont már az elmúlt két évben győztes Mikkor Hirvonen állt az élen a Citroennel. A 8. szakaszon ismét Latvala volt a leggyorsabb és visszavette a vezetést, amit már nem is engedett ki a kezéből. A nap végére 16,8 mp-es előnyt épített fel honfitársával és 18,6 mp-est csapattársával, Petter Solberggel szemben. Az első napon egyébként Latvala, Hirvonen, Loeb, Solberg és Ostberg (Latvalával azonos időt elérve) is nyert szakaszt. Az élmenők közül Loeb és Sordo kerültek komolyabb bajba: a címvédő két percet veszített miután elakadt a hóban, így csak a hetedik helyen állt, míg a spanyol minis motorhiba miatt feladni kényszerült a versenyt (ugyan Svédországban engedélyezték a szervezők a Rally2-t, Sordoék mégsem tudtak rajthoz állni a 2. napon). A pénteken teljesített kilenc gyorsasági érdekessége volt, hogy a szomszédos Norvégiában rendezték őket.

Tovább

Teljes a Toyota versenyzőgárdája

Sébastien Buemi csatlakozásával kialakult a Toyota 2012-es felállása, megvan a hat pilóta akikkel a két autó rajthoz áll majd a Le Mans-i 24 órás versenyen és a megbízhatósági világbajnokságon (WEC). A svájci az idei évre nem kapott aktív versenyzői szerződést a Formula-1-ben, a Red Bull ugyan számít rá, mint teszt- és tartalékpilótára, de e mellett szakíthat időt más versenysorozatokban való részvételre is.

Buemi előreláthatóan a 8-as rajtszámú Toyota TE030-ast fogja vezetni, a japán Super GT -bajnok Hiroaki Ishiurával és a Peugeot visszalépése után szabaddá váló Anthony Davidsonnal. A másik autóval a szintén ex-peugeot-s Alexander Wurz, a korábban az Oreca csapatban versenyző Nicolas Lapierre és a Williams színeiben az F1-ben két idényt is eltöltő Kazuki Nakajima indul majd.

A 40 legjobb raliautó: 31-40

Idén rendezik a 40. rali-világbajnoki szezont (és a 60. Eb szezont), ebből az alkalomból összegyűjtöttem a valaha volt 40 legjobb raliautót.

Figyelem! A lista ugyan nem nélkülöz minden objektivitást, de szubjektív alapon készült. A listában nem csak a világbajnokságon indult autók szerepelnek, de feltétel volt, hogy az adott kor legfelsőbb szintjét képviseljék, tehát egy verseny összetett győzelmére is esélyesek legyenek. Így alacsonyabb kategóriás autók nem kerültek fel a listára, hiába voltak kiemelkedőek a maguk szintjén (lásd például: Skoda Fabia S2000). Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy a típusokat az utcai alapmodell generációi alapján osztottam fel, így technikailag lehet, hogy nagyban megegyeztek, de mivel az alapot egy újabb modell adta, külön autónak vettem (például: Ford Focus MkI és MkII).

Tovább

A Peugeot felhagy a hosszútávú versenyzéssel

A Peugeot Sport bejelentette, hogy azonnali hatállyal felfüggeszti a hosszútávú versenyprogramját, így nem indulnak sem a 2012-es Le Mans-i 24 órás versenyen, sem az idén induló hosszútávú világbajnokságon (World Endurance Championship). A döntést a kedvezőtlen gazdasági helyzettel indokolták.

A Peugeot 2007-ben tért vissza a megbízhatósági versenyek világába, nem titkoltan azzal a szándékkal, hogy letaszítsák az Audit a trónról és megnyerjék a Le Mans-i 24 órást. Ez 2009-ben sikerült is a 908 HDi-vel, a többi évben azonban alulmaradtak a németekkel szemben. Tavaly a szabályváltoztatások nyomán kifejlesztett új 908-as sem tudta legyőzni az Audi R18-ast, amely így egyeduralkodóvá válhat a világ legnagyobb autóversenyén és a világbajnokságon is.

A David Brabham-Alexander Wurz-Marc Gené legénységű 908 HDi FAP 2009-ben megnyerte Le Manst a Peugeot-nak.

süti beállítások módosítása
Mobil