Markku Alén, Lancia Delta S4, Új-Zéland-rali, 1986
A finn egészen a második helyig száguldott, megelőzve csapattársait, Biasiont és Ericssont. A versenyt a peugeot-s Kankkunen nyerte.
Markku Alén, Lancia Delta S4, Új-Zéland-rali, 1986
A finn egészen a második helyig száguldott, megelőzve csapattársait, Biasiont és Ericssont. A versenyt a peugeot-s Kankkunen nyerte.
Bombaként robbant a hír, hogy Mikko Hirvonen és navigátora Jarmo Lehtinen aláírt a Citroenhez, így a francia csapat a Loeb-Hirvonen párossal vág neki a 2012-es szezonnak. Túl sok konkrétumot egyelőre nem tudni a szerződésről, azonban az biztos, hogy Sébastien Ogier elhagyja idei csapatát. Józan paraszti ésszel csak arra lehet gondolni, hogy a Fordhoz megy, bár Malcolm Wilson cáfolta, hogy már ajánlatot tett a francia versenyzőnek.
Sébastien Loeb közúti balesetet szenvedett, így Latvala nyugodtan gurulhatott be a cardiffi célba.
Miután tegnap Hirvonen kiesett, már csak egy kérdés maradt megválaszolatlanul: Loeb vajon győzelemmel ünnepli-e nyolcadik világbajnoki címét? Erre azonban csak holnap délután kapunk választ.
A 2. nap után Loeb minimális előnnyel vezet Latvala előtt, Hirvonen összetörte autóját és gyakorlatilag kiesett.
Túl vagyunk a 2011-es Wales-rali első napján, az élen Sébastien Loeb áll, mindössze 0,7 másodperccel világbajnoki kihívója, Mikko Hirvonen előtt.
John Haugland, Skoda 130 LR, RAC Rally, 1985
Egy hét múlva ilyenkor talán már azt is tudjuk, ki nyeri az idei rali-világbajnokságot, most azonban még csak az esélyeket latolgathatjuk. Mielőtt megtennénk tétjeinket Loebre vagy Hirvonenre, lássuk mi történt az elmúlt tíz hónapban:
Őfelsége, a Ford Escort
1973-ban a Gyártók Nemzetközi Bajnokságát (IMC) felváltotta a Rali-világbajnokság (WRC), amelyen továbbra is csak a konstruktőröket jutalmazták. A RAC Rally a 13 futamos szezon 12. versenye volt. Az évet a francia Alpine-Renault dominálta az A110-es modelljükkel, csak a Fiat és a Ford tudta valamennyire tartani velük a lépést. Mivel az amerikai futamra nem utazott el sem az Alpine, sem a Fiat, az olaszok nem tudtak faragni a hátrányukból, így az Alpine-Renault már a Brit-rali előtt megnyerte a világbajnokságot. A tét nélküli versenyen a Ford kisajátította a pódiumot, az első két helyen két gyári versenyző, a finn Timo Makinen és az 1972-es győztes Roger Clark foglalt helyet, míg a harmadik helyen a mindössze 22 éves Markku Alén végzett.
A Volkswagen Motorsport Németországban megkezdte új rali autójának, a Polo R WRC-nek tesztelését. Az autót a kétszeres világbajnok, és a VW-vel 2010-ben Dakart nyerő Carlos Sainz vezethette, navigátora az idén januárban Nasser Al-Attiyah oldalán szintén Dakart nyerő Timo Gottschalk volt.
A Volkswagen várhatóan már a 2012-es szezonban rajthoz áll néhány világbajnoki futamon, míg első teljes szezonjuk a 2013-as lesz.